خبرگزاری کار ایران

آلبوم تک‌نوازی کمانچه «به یاد بهاری» رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۰۰۸

آلبوم تک‌نوازی کمانچه «به یاد بهاری» با هنرمندی آیدین نورمحمدی روز پنجشنبه سوم بهمن‌ماه در فرهنگسرای سرو رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، آلبوم تک‌نوازی کمانچه، به‌تازگی توسط مؤسسه فرهنگی هنری آوای خنیاگر پارسی منتشر شده است که با همکاری فرهنگسرای سرو، پنجشنبه، سوم بهمن‌ماه از ساعت 15 الی 17 در این مرکز رونمایی می‌شود.

 آلبوم «به‌یاد بهاری»، شامل تک‌نوازی کمانچۀ آیدین نورمحمدی براساس شیوۀ کمانچه‌نوازی علی‌اصغر بهاری در آوازهای ابوعطا و اصفهان است و قطعات ضربی مندرج در آن براساس شیوۀ آهنگسازی قدیم توسط ساختۀ آیدین نورمحمدی ساخته شده‌اند.

در این برنامه سیّدعلیرضا میرعلینقی (پژوهشگر موسیقی دستگاهی)، مازیار کربلایی (سازندۀ کمانچه)، آیدین نورمحمدی (مؤلف) و شهاب مِنا (ناشر) به‌عنوان سخنران حضور خواهند داشت و به معرفی ویژگی‌های این آلبوم، کمانچه و کمانچه‌نوازی علی‌اصغر بهاری می‌پردازند و در پایان آیدین نورمحمدی به تک‌نوازی قسمت‌هایی از آلبوم خواهد پرداخت.

آیدین نورمحمدی، متولد ۱۳۶۸، ارومیه است وی از کودکی علاقۀ وافری به موسیقی و آواز داشت و با راهنمایی‌های پدر ابتدا به فراگیری آواز و خواندن برخی از تصانیف قدیمی پرداخت. در منزل پدری او اکثر سازهای موسیقی ایرانی چون تار، سه‌تار، نی، تنبک و ویُلُن وجود داشت و پدرش نیز ویُلُن و مختصری سه‌تار و نی می‌نواخت. این محیط موسیقایی زمینه‌ای شد تا وی از نُه‌ سالگی ویُلُن را برای انتخاب و آموزش ویلن ایرانی را نزد پدر آغاز کند و پس از مراحل مقدماتی به تحصیل ردیف استاد ابوالحسن‌خان صبا نزد پدر بپردازد. بعدها به ویُلُن‌نوازی کلاسیک غربی علاقمند شد و این شیوۀ نوازندگی را انتخاب کرد و ادامه داد و در این راه از تعالیم استادانی چون زاوِن یدیقاریانس و سیاوش ظهیرالدّینی بهره جست. او با شنیدن نوای کمانچۀ رحمت‌الله بدیعی در آثار به سرپرستی استاد فرامرز پایور به ساز کمانچه علاقه‌مند شد و در این راه از آموزه‌های استاد محمدرضا لطفی استفاده کرد. وی از محضر آندره مرادیان و محسن الهامیان در نوازندگی پیانو و مبانی موسیقی نیز بهره‌مند شده و وزن‌خوانی و ریتم را نزد بهمن رجبی آموخته است.

فرهنگسرای سرو در خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر شمالی پارک ساعی، انتهای کوی ساعی دوم، واقع است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با  شماره  88881879  تماس بگیرند.

 خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به درج خبر ذیل، اقدام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز