خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» مطرح شد:

کیش میزبان عکس‌های حرفه‌ای از سردار سلیمانی می‌شود / ۲۴ میلیون تومان برای منتخبان

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۰۸۲

مسئولان برگزاری نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» با اعلام فراخوان این نمایشگاه از جایزه ۲۴ میلیون تومانی برای منتخبان نمایشگاه خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ به مناسبت اربعین شهادت سردار قاسم سلیمانی، سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری باشگاه عکاسان جوان اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع تشییع پیکر این شهید تحت عنوان نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» کرده‌است.

رضا اردلان (مدیر فرهنگی، آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش و دبیر نمایشگاه عکس «بدرقه سردار») با اشاره به حماسه ملی که مردم ایران در مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی رقم زدند، گفت: کیش به عنوان یکی از مناطق هشت‌گانه آزاد کشور یکی از شاخ‌‌های گردشگری کشور به حساب می‌آید. در این میان، جزیره کیش از ابتدای حادثه ترور سردار سلیمانی مقدمات فراخوان طراحی و برگزاری این نمایشگاه را در نظر گرفت.

او ادامه داد: کیش مانند گذشته در فعالیت‌های هنری پیشرو بوده و تجربه برگزاری نمایشگاه عکس را دارد. این بارهم برای نشان دادن حضور ملی مردم در این واقعه و به پاسداشت مقام سردار سلیمانی نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» را برگزار می‌کند. این نمایشگاه در مرحله نخست در کیش و موزه خلیج فارس و مبادی ورودی گردشگران مانند فرودگاه کیش برگزار خواهد شد و در مراحل بعد در شهرهای کشور و سپس در سطح منطقه و کشورهای همسایه برگزار خواهد شد.

اردلان با اشاره به آنکه نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» شامل چند بخش خواهد شد، اظهار کرد: مجاهدت‌های سردار سلیمانی و نشان دادن شخصیت ایشان، مردمی که در مراسم تشییع پیکر این سردار شهید حضور داشتند و آثاری که هنرمندان در پی این واقعه خلق کردند از جمله بخش‌های این نمایشگاه خواهد بود.

او تصریح کرد: کیش هر سال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر دارد که زمان پرمسافر آن نیز در نوروز و ایام دهه فجر در بهمن ماه است. ما نیز تصمیم داریم نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» را در ۲۳ بهمن‌ماه افتتاح کنیم و قطعا مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران قرار خواهد گرفت.

محمدرضا طائب (دبیر نمایشگاه و مدیرعامل باشگاه عکاسان جوان) نیز با اشاره به فراخوان نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» گفت: این نمایشگاه برای عکاسان حرفه‌ای و عکاسان خبری و عموم جامعه که با استفاده از دوربین حرفه‌ای درصدد عکاسی برآمده‌اند برگزار می‌شود. در این راستا هیات داوران متشکل از بابک برزویه، حیدر رضایی و حمید فروتن داوری این نمایشگاه را برعهده دارند و در نهایت ۸۰ اثر پذیرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: برای راه‌یافتگان به این نمایشگاه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در ادامه برگزاری این نمایشگاه در کیش، بر اساس رایزنی‌های انجام شده کشورهایی مانند سوریه، عراق، ترکیه، روسیه،‌ افغانستان، پاکستان و هند نیز میزبان این آثار خواهند بود. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۵ بهمن ماه در سایت جشنواره عکس‌های خود را بارگذاری کنند و داوری نیز در ۶ بهمن ماه انجام خواهد شد. در نهایت آثار راه یافته به نمایشگاه در قطع ۱۰۰ در ۷۰ منتشر و کتاب آن منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز