خبرگزاری کار ایران

رایزنی‌های علمی با محور مد و لباس در دانشگاه شریعتی

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۳۴۲

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی بازدید و با رئیس و اساتید بخش طراحی لباس این دانشکده مهم‌ترین مباحث و مسائل این حوزه را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا، سیده مرضیه شفاپور (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس) از دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی بازدید و با مسئولان این دانشکده گفت وگو و تبادل نظر کرد.

مرضیه گرد (رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی)، اکرم جعفری کیان (مدیر گروه رشته طراحی و لباس و پارچه) و مهناز ترابیان (کارشناس، مدرس و دبیر سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس) میزبان دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در این دیدار بودند.

با توجه به در پیش بودن نهمین جشنواره مد ولباس فجر؛ اولین محور گفتگوها نحوه ارتقا و حرفه‌ای‌تر شدن برگزاری جشنواره فجر بود.

مرضیه گرد (رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی) با اشاره به اینکه هنوز ارتباط قوی بین دانشگاه‌های دارنده رشته‌های طراحی لباس و بخش صنعت، بازار و مزون دارها ایجاد نشده است، خواستار توجه بیشتر به توانمندی‌ها و ویژگی‌های خاص طراحی لباس توسط دانشجویان شد و گفت: در داوری آثار ارسالی به جشنواره فجر باید ویژگی‌ها به ویژه مفهوم و معناگرایی طرح‌های دانشجویان مورد توجه داوران جشنواره قرار گیرد و حضور اساتید دانشگاه در بخش داوری آثار جشنواره فجر می‌تواند به دیده شدن بهتر آثار دانشجویان منجر شود.

وی همچنین بر برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای بردن آثار علمی ـ هنری دانشجویان به متن جامعه و برقراری ارتباط بین صنعتگران برای تولید انبوه آثار اشاره و تصریح کرد: باید جشنواره‌های مد و لباس محل و میزبان برقراری چنین ارتباطی باشند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی همچنین به تعاملات این دانشگاه با کشور عمان برای برگزاری دوره‌های ویژه طراحی مد و لباس در این کشور، همکاری با سایر نهادهای فعال در عرصه مد و لباس، اجرای طرح خیریه طراحی و دوخت لباس برای مؤسسات خیریه و ... اشاره و پیشنهاد کرد برای ارتقای کیفی جشنواره‌های دانشجویی «جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس» به صورت دوسالانه برگزار شود.

شفاپور نیز با تأیید این مسئله که دانشجویان و مزون داران با هم در طراحی لباس تفاوت‌هایی دارند، گفت: باید شاخص‌های طراحی لباس به ویژه مفاهیم به کار رفته در طراحی لباس دانشجویی در داوری آثار جشنواره فجر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اعلام حمایت از فعالیت‌های حرفه‌ای صورت گرفته در دانشگاه شریعتی، از حضور دانشجویان این دانشگاه در نهمین جشنواره فجر استقبال و خواستار برقراری ارتباط قوی بین دانشگاه‌ها و جشنواره مد و لباس فجر شد.

شفاپور به تلاش‌های خود برای کمک به اشتغال و استقلال حرفه‌ای طراحان به ویژه دانشجویان رشته‌های طراحی لباس اشاره و تصریح کرد: در تلاش برای امضای تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای مختلف برای کمک به خود اشتغالی دانشجویان طراحی لباس هستیم.

پس از گفتگو در خصوص آسیب‌ها و مشکلات موجود در حوزه مد و لباس و تبادل نظرات و پیشنهادهای کارشناسی در این حوزه، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از بخش‌های مختلف دانشگاه شریعتی ازجمله کارگاه‌های دوخت لباس که دانشجویان در آنها حضور داشتند، کارگاه‌های صنایع دستی، کارگاه طراحی و رنگ پارچه و آرشیو لباس‌های طراحی و دوخته شده توسط دانشجویان این دانشگاه بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز