خبرگزاری کار ایران

پرداخت ماهانه ۸۰۰ هزار تومان به هنرمندان بالای ۶۰ سال

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۲۸۴

هنرمندانی که بالای ۶۰ سال سن و گواهی درجه یک هنری دارند ماهانه ۸۰۰ هزارتومان از سوی صندوق اعتباری هنر دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، وحیدی‌فر (معاون اعضای صندوق اعتباری هنر) گفت: تاکنون به ۱۹ استان کشور سفر کردیم و در این سفرها سعی می‌شود مشکلات و مطالبات  اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از نزدیک شنیده شود و با توجه به امکانات صندوق مسائل آنها کاهش یابد. نتیجه این سفرها سبب شد نسبت عادلانه تری بین استانها و تهران برقرار شود.

وی در ادامه افزود: استان یزد همچون نگینی در دل کویر می درخشد و از گذشته‌های دور تاکنون مهد فرهنگ و هنر بوده است. ۹۳۰ نفر از هنرمندان این استان عضو صندوق اعتباری هستند. ۴۹۷نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی و ۳۴۱ نفر از بیمه درمان تکمیلی برخوردار هستند. امیدواریم در دور دوم سفر به این استان هنرمندان واجد شرایط از خدمات صندوق بهره‌مند شوند.

معاون اعضا صندوق اعتباری هنر در ادامه افزود: در شرایطی که با محدودیت منابع مالی روبرو هستیم توانستیم با برنامه‌ریزی منسجم میزان ارائه تسهیلات به اعضا صندوق را در ۲ سال گذشته به طور چشمگیری افزایش دهیم و تلاش کردیم منابع به سمت استان‌های کم‌برخوردار هدایت شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به خدمات بیمه درمان تکمیلی اشاره کرد و گفت: صندوق اعتباری هنر از سال ۸۸ اعضا خود در سراسر کشور را تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار داده است. در سال جاری ۲۶ هزار نفر از خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه کشور و افراد تحت تکفل از خدمات بیمه درمان تکمیلی برخوردار شدند. این بیمه یکی از بهترین بیمه های تکمیلی صنوف در کشور است.

وحیدی‌فر تصریح کرد: برخی مشکلات در روند ارائه خدمات مشاهده می‌شود اما در سفر به استان‌ها به‌دنبال پیگیری و حل و فصل آن هستیم.

معاون اعضا صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: تمامی هنرمندان زیر ۵۰سال می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. به دلیل قوانین سازمان تأمین اجتماعی افراد بالای ۶۰ سال سن نمی‌توانند بیمه شوند اما هنرمندانی که بالای ۶۰ سال سن و گواهی درجه یک هنری دارند ماهانه ۸۰۰ هزارتومان از سوی صندوق اعتباری هنر دریافت می‌کنند. همچنین تمامی هنرمندانی که بنا بر دلایلی از قبیل کهولت سن، عائله‌مندی، بیماری  و از کارافتادگی قادر به تامین حداقل معاش زندگی خویش نبوده و از محل مستمری دریافت نکنند پس از احراز صلاحیت  ماهانه مبلغ ۲۵۰ هزارتومان دریافت می‌کنند.

زهرا حق شعار، مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر مهمترین دستاورد سفرهای حمایتی و دیدار با هنرمندان استان‌ها را برقراری ارتباط نزدیک و عاطفی با آنها برشمرد و گفت: خوشحالیم طی ۳ سال گذشته با ۵ هزار هنرمند طی دیدارهای گروهی و فردی آشنا شدیم. طی این دیدارها جریانی شکل گرفت که هنرمندان خود صدای یکدیگر را به گوش مسئولان برسانند.

وی در ادامه افزود: در نشست با هنرمندان بر آگاهی اهالی فرهنگ و هنر نسبت به حقوق خود تأکید می‌کنیم. اساس فعالیت ما در سفرهای حمایتی کمک به هنرمندانی است که مشکلات درمانی و معیشتی دارند. خوشبختانه افراد زیادی از خانواده فرهنگ و هنر بعنوان همرسان با صندوق همکاری می‌کنند و هنرمندانی که درگیر مشکلات متعدد خصوصا مسائل درمانی هستند را به ما معرفی می‌کنند. امیدواریم طی این سفرها و با همکاری خود شما بتوانیم دردهای جامعه هنری را کاهش دهیم.

در بخش دیگر این نشست اهالی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران حاضر در نشست به ارائه نظرات، پیشنهادها و مشکلات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز