خبرگزاری کار ایران

سه فیلم از سه برادر در فجر امسال حضور دارند

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۱۷۰

با نزدیک شدن به روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر، مرور فیلم‌های حاضر در جشنواره و بازی‌های ژورنالیستی در معرفی حاضران در این رقابت سینمایی پررنگ‌تر می‌شود.

 به گزارش ایلنا، با اعلام اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش سودای سیمرغ، اخبار و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای از جریان برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر بیشتر شده و با نزدیک شدن به روزهای برگزاری این رویداد، مرور فیلم‌های حاضر در جشنواره و بازی‌های ژورنالیستی در معرفی حاضران در این رقابت سینمایی پررنگ‌تر می‌شود.

از نکات جالب این جشنواره؛ ارایه سه فیلم از سه برادر است، برادرانی در مقام تهیه‌کننده و کارگردان.

برادران ارک/ پوست

برادران دوقلوی ارک، از کارگردانان فیلم اولی هستند که امسال در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حاضر شدند. با شعر و شاعری شروع کردند و حالا در عرصه فیلمسازی همراه هم هستند. این دو در گفتگویی درباره فیلمساز شدنشان می‎گویند: «سوم دبیرستان بودیم که اولین فیلم‌مان را ساختیم به اسم «دنیای متناسب، دنیای نامتناسب». آن زمان فرق بین هندی کم و دوربین فیلمبرداری را نمی‌دانستیم، ولی رفت و در یکی از جشنواره‎های فیلم مقام آورد. بعد از آن مشتاق شدیم برای ادامه راه. دومین فیلم را در مورد دریاچه ارومیه ساختیم که در جشنواره نیایش اول شد. اینجوری بود که شوخی شوخی فیلمساز شدیم!»

بهمن و بهرام ارک، سال 96 فیلم کوتاه «حیوان» را ساختند که جوایزی به دست آورد، آنها موفق به دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر و جایزه فستیوال کن شدند. حالا این دو برادر با فیلم «پوست» در سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند و فیلمشان علاوه بر بخش نگاه نو، فرصت حضور در سودای سیمرغ هم پیدا کرده.

داستان «پوست» یک روایت عاشقانه با الهام از افسانه‌های محلی است و به خانواده‌ای‌ می‎پردازد که زندگی آن‌ها به دلیلی دچار مشکل شده است.

برادران سالور/ سه کام حبس

«سه کام حبس» سومین فیلم بلند سینمایی است که برادران سالور یکی در مقام کارگردان و دیگری تهیه‌کننده، با همکاری یکدیگر ساخته‌اند. از مستندسازی تا ساخت فیلم کوتاه و در ادامه آن فیلم بلند سینمایی در کارنامه سامان سالور دیده می‌شود و ساسان سالور بیشتر در مقام مدیرتولید و بعد از آن به عنوان تهیه‌کننده در سینما حضور داشته است.

این دو برادر پیش از این فیلم‌های «آمین خواهیم گفت» و «تمشک» را باهم ساخته بودند که در دوره‌های سی و سی‌ودوم جشنواره فیلم فجر حضور داشته و «تمشک» به عنوان آخرین حضور آنها در جشنواره فجر، در بخش فیلمنامه نامزد دریافت جایزه شده است.

تازه‌ترین همکاری این دو برادر با نام «سه کام حبس» یک درام اجتماعی است و در بخش سودای سیمرغ سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

برادران محمودی/ مردن در آب مطهر

جمشید و نوید محمودی از مهاجران افغانستانی هستند که در دهه 60 به ایران مهاجرت کردند و درحال حاضر مقیم ایران هستند. همکاری این دو برادر در سال‌های گذشته برای آنها موفقیت‌های زیادی به ارمغان آورده و جوایز زیادی از جشنواره‌های مختلف کسب کردند.

«مردن در آب مطهر» چهارمین همکاری مشترک برادران محمودی است، جمشید تهیه‌کنندگی کار را برعهده داشته و نوید نقش نویسندگی و کارگردانی را اجرا کرده است. برادران محمودی پیش از این، فیلم‌های «چند متر مکعب عشق»، «رفتن» و «شکستن همزمان بیست استخوان» را ساختند که ««چند متر مکعب عشق» در دوره سی‌و‌دوم فیلم فجر حضور داشت و موفق به دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نگاه نو از جشنواره شد.

«مردن در آب مطهر» عاشقانه تازه‌ای از برادران محمودی است و قصه چند جوان مهاجر افغان را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز