خبرگزاری کار ایران

دستگیری حفاران غیرمجاز در حال حفر تونل ۱۵ متری

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۳۱۳

تیم حفار اشیای عتیقه بر اساس یک گزارش مردمی در داخل یک منزل در محله امین‌آباد شهرستان ری مورد شناسایی و دستگیری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمدجواد سیفی (فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران) گفت: با انجام یک کار عملیاتی مشترک با عوامل کلانتری ۱۷۴ امین‌آباد شهرستان ری ۴ حفار غیرمجاز در حال حفر تونل ۱۵ متری دستگیر و تحویل مراجع انتظامی شدند.

او با بیان اینکه، این تیم حفار اشیای عتیقه بر اساس یک گزارش مردمی در داخل یک منزل در محله امین‌آباد شهرستان ری مورد شناسایی و دستگیری قرار گرفته است، گفت: توجه به لزوم حفظ میراث فرهنگی موجب شده است تا شهروندان خود را برای صیانت و برخورد با تخریب گران میراث فرهنگی شریک و دخیل بدانند.

فرمانده یگان حفاظت استان تهران افزود: آمار عملیات‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی که بر اساس گزارش‌های مردمی انجام گرفته حاکی از آن است  که در چند سال اخیر مردم بیش از گذشته به داشته‌های فرهنگی و تاریخی خود حساس شده‌اند و این باور را دارند که هویت بخش مهمی از داشته‌های ملی آنهاست که برای حفظ و حراست از آن باید در کنار دولت حضور پرنگ داشته باشند.

سرهنگ سیفی خاطرنشان کرد: سعی ما در یگان حفاظت میراث فرهنگی سرعت عمل در برخورد با حفاران و دلالان اشیای عتیقه است و خوشبختانه نیروی انتظامی استان نیز در تمام عملیات‌ها دوش به دوش پرسنل یگان حفاظت حضور داشته است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران از تمام شهروندان و هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در نزدیکی بناها و محوطه‌های تاریخی موارد را سریعا به تلفن ۸۸۳۴۲۸۸۳ الی ۴ گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز