خبرگزاری کار ایران

در پی تهدید ترامپ به حمله به مکان‌های فرهنگی ایران؛

مهدی حجت خواستار واکنش کمیته‌های ملی ایکوموس جهانی شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۳۹۴

در پی تهدید اماکن فرهنگی ایران توسط ترامپ، رییس ایکوموس ایران خواستار نشان دادن واکنش توسط رییس و اعضای کمیته‌های ملی ایکوموس جهانی شد.

به گزارش ایلنا، مهدی حجت (رئیس کمیتۀ ملی ایکوموس ایران) در پی تهدید ترامپ در خصوص حمله به اماکن فرهنگی درخواستی به رییس و اعضای کمیته‌های ملی ایکوموس جهانی(سازمان جهانی پاسداری از اماکن میراث فرهنگی جهان) فرستاد تا نسبت به اظهارات غیرقانونی ترامپ واکنش نشان دهند.

در متن این درخواست آمده است:

بسمه عزّ اسمه

رئیس محترم ایکوموس جهانی

روسای محترم کمیته‌های ملی

و همکاران گرامی

همان‌گونه که احتمالاً  مطلع هستید، اخیراً رئیس جمهور آمریکا در توییتی ایران را تهدید کرده است: ۵۲ نقطۀ ایران را نشانه گرفته‌ایم، برخی با اهمیت بسیار زیاد برای ایران و فرهنگ ایرانی، و این هدف‌ها، و خود ایران، به سرعت و به سختی مورد حمله قرار خواهند گرفت». اگرچه این تهدید آشکارا خلاف قوانین بین‌المللی و معاهدات یونسکو می‌باشد، انتشار این توییت و اصرار رئیس جمهور آمریکا بر آن در توییت‌های بعدی خود، توجه و نگرانی جهانی را برانگیخته است.

این گونه اظهارات ناگزیر پیامدهای فاجعه‌باری برای فرهنگ و میراث فرهنگی بشر در پی خواهد داشت، لذا لازم است کلیۀ افراد و نهادهای مسئول موضعی مناسب در قبال آن اتخاذ نمایند.

پیشاپیش از بذل توجه شما به این موضوع مهم قدردانی می‌نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز