خبرگزاری کار ایران

کاظم چلیپا در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ترامپ برای پوشاندن ترور سردار سلیمانی، اماکن فرهنگی ایران را تهدید می‌کند/ می‌توانیم جهان فرهنگی را در مقابل تهدیدات ترامپ علم کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۲۷۰

کاظم چلیپا معتقد است: میراث فرهنگی ما که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است فقط متعلق به ما نیست بلکه از آن میراث جهانی است. ما می‌توانیم جهان فرهنگی را در مقابل تهدیدات ترامپ علم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ کاظم چلیپا (نقاش و مدرس دانشگاه) با تاکید برآنکه ترامپ با تهدید اماکن فرهنگی ایران، اشتباه بزرگی مرتکب شده‌است، گفت: اکنون چند مسئله کنار هم قرار می‌گیرد. از یکسو شاهد به شهادت رسیدن شخصیتی هستیم که ترامپ برای آنکه بتواند زخم‌هایی که از کوتاه کردن دستان داعش به خودش وارد شده بود را بپوشاند، مرتکب آن شد و از دیگر سو همه می‌دانند برای پوشاندن ترور سردار سلیمانی حالا او درصدد تهدید اماکن فرهنگی ایران هم برآمده است.

بر همگان روشن است که در خاورمیانه در زمانی که در حول و ولای حضور داعش در منطقه بود، با مردانگی بزرگ سردار سلیمانی روبه رو بودیم. اکنون که او را به شهدات رسانده‌اند، ترامپ درصدد بولوف زدن برآمده تا به نوعی کار خود را توجیه کند و حریف مقابل را بترساند. از این رو تهدید کرده است که به ۵۲ مرکز مهم ایران از جمله مراکز فرهنگی حمله می‌کند.

او ادامه داد: اکنون بحث سر یک،‌ دو یا ۵۲ نقطه نیست چراکه طی سال‌های گذشته نیز شاهد حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری، کشتی‌ها و... بودیم. همچنین با رساندن تجهیزات به داعش و پشتیبانی‌ای که از آنها داشتند، تا امروز اصل خود را نشان داده‌اند. تمام این موارد نیازمند افشاگری است.

چلیپا یادآور شد: ترامپ درصدد توجیه کار خود است به نوعی تابلوی بیگناهی برای خود علم می‌کند. این درحالی است که رژیم صهیونیستی هر روز صدها فلسطینی را می‌کشد و با این وجود همواره از سوی آمریکا حمایت می‌شود. نباید فراموش کرد که ترامپ حتی وجهه خوبی در منطقه خود ندارد و همواره درصدد بولوف زدن برمی‌آید.

این استاد دانشگاه با اشاره به آنکه میراث فرهنگی جهانی باید درمقابل تهدیدات ترامپ درخصوص حمله به مراکز فرهنگی ایران موضع بگیرد، خاطرنشان کرد: ما از ظرفیت‌های بین‌المللی در این خصوص استفاده نمی‌‌کنیم حال آنکه میراث فرهنگی ما که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است فقط متعلق به ما نیست بلکه از آن میراث جهانی است. ما می‌توانیم جهان فرهنگی را در مقابل تهدیدات ترامپ علم کنیم. ضمن آنکه ترامپ ترسیده است. ما باید جهان را در مقابل ترامپ قرار دهیم. امروزه ترامپ حتی دیگر به عنوان یک سیاستمدار رسمیت ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز