خبرگزاری کار ایران

محمدباقرآقامیری در گفت‌وگو با ایلنا:

«ترامپ» ضد فرهنگ و هنر است/ می‌توان از زبان هنر در مقابل تهدیدات و دیپلماسی زور استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۲۵۸

محمدباقرآقامیری می‌گوید: ترامپ غلط کرده است که ایران را تهدید می‌کند. او یک صهیونیست است. چه انتظاری می‌توان از او داشت. همه آنها ضد فرهنگ و ضد هنر هستند؛ آدم‌های سرمایه‌داری که می‌خواهند تمام دنیا را زیر سلطه خود دربیاورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقرآقامیری (نگارگری) در واکنش به تهدیدهای ترامپ درخصوص حمله به ۵۲ نقطه ایران ازجمله مراکز فرهنگی، گفت: واقعیت آن است که ترامپ یک آدم دیوانه است و وجود او سراسر منفی است و انگل به حساب می‌آید. بسیاری از حرف‌هایش شعار است. من معتقد هستم صحبت کردن درباره او، تلف کردن زمان است.

او ادامه داد: ترامپ غلط کرده است که ایران را تهدید می‌کند. او یک صهیونیست است. چه انتظاری می‌توان از او داشت. همه آنها ضد فرهنگ و ضد هنر هستند؛ آدم‌های سرمایه‌داری که می‌خواهند تمام دنیا را زیر سلطه خود در بیاورند.

آقامیری با تاکید برآنکه تهدیدهای ترامپ آبروریزی برای خودش است، تصریح کرد: قطعا او چنین کاری نمی‌کند که به مراکز فرهنگی ایران حمله کند چراکه در آن صورت تمام دنیا را پیش روی خود خواهد دید.

او که دکترای درجه یک هنر در نقاشی و هنرهای اسلامی دارد، اظهار کرد: شنیده‌ام که پمپئو بعد از توییت ترامپ و تهدیدی که نسبت به حمله به ایران داشت، گفته است چنین چیزی نیست. این نشان از آن دارد که آنها متوجه اشتباه خود شده‌اند و فهمیده‌اند که چنین تهدیداتی نشان از اختلاف با یک دولت یا حکومت ندارد بلکه نشان از اختلاف با فرهنگ و تمدن و اختلاف با دنیا دارد. در این صورت دیگر آبرویی برای آنها باقی نمی‌ماند.

این نگارگر پیشکسوت خاطرنشان کرد: هنرمندان در تمام رشته‌های هنری باید راه خود را ادامه دهند و آثار خود را خلق کنند و نباید توقف کنند. البته برای این مهم نیازمند زمان هستیم و شاید هنرهایی مانند کاریکاتور و گرافیک بتوانند سریع وارد عمل شوند و با خلق آثاری با محوریت افکار ترامپ، کمیک و مسخره بودن او را به نمایش بگذارند.

آقامیری با تاکید برآنکه زبان هنر قدرت خود را در عرصه جهانی دارد، تصریح کرد: متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد هیچگاه در فضاهای هنری خوب کار نکرده است. حتی نتوانسته هنرمندان را جذب کند. هر کس که در بخشی از وزارت ارشاد رییس شده است، هنرمند نبوده و سیاست‌های آنها سبب دور شدن هنرمندان شده است. درصورتی که می‌توان از زبان هنر در مقابل زورگویی دیپلماسی و چنین تهدیداتی استفاده  کرد. دیدن آثار هنری که در این راستا خلق شده باشند مانند ضربه‌ای است که به دهان ترامپ می‌خورد.

او اظهار کرد: ترامپ آبروی آمریکایی‌ها را در دنیا برده است. برای آنکه سست مزاج است. حرف می‌زند و عمل نمی‌کند و افکار او منجر به مرگ انسان‌های زیادی شده است. ترامپ بسیار منفور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز