خبرگزاری کار ایران

در واکنش به تهدید ترامپ در حمله به مکان‌های فرهنگی ایران مطرح شد:

تهدید ترامپ شوخی در راستای جنگ روانی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۸۷۰

محمد خزاعی در واکنش به تهدید ترامپ در هدف قرار دادن ۵۲ نقطه ایران که مراکز فرهنگی نیز می‌تواند جز آنها باشد، گفت: در هر کجا که شما نگاه می‌کنید، آمریکا حضور داشته و دست به کشتار مردم زده و یا از گروه‌های تروریستی حمایت کرده است.

محمد خزاعی (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون) در واکنش به تهدید ترامپ در هدف قرار دادن ۵۲ نقطه ایران که مراکز فرهنگی نیز می‌تواند جز آنها باشد، به خبرنگار ایلنا گفت: این صحبت‌ها در راستای جنگ روانی است. بعد از اشتباه استراتژیکی که آقای ترامپ انجام داد و منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی شد، ابتدا فکر کرده بود که می‌تواند جریان مقاومت را در منطقه متوقف کند. ولی بعد دید اتفاقاتی افتاد که در حقیقت مردم و همه کسانی که در جبهه مقاومت فعالیت می‌کنند،‌ همراه‌ و همدل‌تر شدند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌کند که انتقام سختی در راه باشد. بر همین اساس اکنون شروع به رجز‌خوانی و جنگ‌های روانی کرده که مردم به فکر انتقام نیفتند.

خزاعی در ادامه بیان کرد: آقای ترامپ با اشتباهی که انجام داد، منافع آمریکا را به خطر انداخته و همین موضوع سبب شده تا اکنون بیانیه‌های مختلفی را اعلام کند. به طور کل حمله به مراکز فرهنگی یک جنایت جنگی است. البته که دیگر از این حرف‌ها گذشته و آمریکا جنایتکار جنگی هست؛ نه تنها در این ۴۰ سال، بلکه اگر قبل از این ۴۰ سال را هم بررسی کنید، مکان‌های بسیاری را می‌بینید که آمریکا به آنها حمله کرده و در آنجا جنایت جنگی بسیاری انجام داده است. بر اساس آمارهای انتشار یافته، در هر کجا که شما نگاه می‌کنید، آمریکا حضور داشته و دست به کشتار مردم زده و یا از گروه‌های تروریستی حمایت کرده است.

وی افزود: همچنین در این سال‌ها گروه‌های تروریستی مختلفی از داعش و القاعده تا گروه‌های دیگر بر اساس حمایت آمریکا شکل گرفته است. حتی در پرونده‌هایی که از این موضوعات بیرون می‌آید، اعترافات افرادی است که خودشان بعد از مدت‌ها اعلام می‌کنند که این اتفاقات با حمایت آنها صورت گرفته است. با این توضیحات نمی‌توان گفت که آنها جنایتکار جنگی نیستند، که حال نگران این باشیم که اگر یک منطقه فرهنگی را مورد حمله قرار دهند، به عنوان جنایت جنگی حساب شود.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار داشت: به نظر من بحث از این موارد گذشته، آمریکا خودش خواست که وارد این بازی و جنگ شود و امیدوارم دولتمردان ما در تصمیم نهایی کوتاه نیایند. این مهمترین مسئله‌ای است که دغدغه مردم ایران و هر آزاده و هر ایرانی بوده که در کوچه و بازار هست. به نوعی جدا از جناح‌بندی‌های سیاسی همه بر اثر یک پیمان با هم عهد و اخوت بستند و آن انتقام خون حاج قاسم سلیمانی و رزمنده‌هایی است که در این سال‌ها توسط دولت آمریکا به طور مستقیم و غیرمستقیم کشته شدند. امروز مردم ایران و تمام جهان که در حوزه مقاومت فعالیت می‌کنند، منتظر انتقامی سخت هستند.

وی ادامه داد: این نکته را نیز عرض کنم که حاج قاسم سلیمانی محدود به مرزهای ایران نیست. او فرمانده جریان مقاومت در سوریه، عراق، لبنان، یمن و همه نقاط کشور که جریان مقاومت شکل دارد، بود و همه به نوعی به ایشان ارادت داشتند و به فکر انتقام‌گیری از دولت آمریکا خواهند بود. این صحبت آقای ترامپ بیشتر شبیه یک بازی و شوخی و جنگ روانی است که ایجاد کرده تا تهدیدی باشد که بعضی از کسانی که شاید در کشور ما و جاهای دیگر با این تهدیدها احساس ضعف کنند و حاضر به عقب‌نشینی شوند. این اتفاق و خون حاج قاسم سلیمانی سبب شد تا مردم ایران همدل‌تر برای مقابله با جریان ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی وارد میدان شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز