خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

تهدید مراکز فرهنگی یک کشور، نهایت حقارت و پستی دولت امریکا را نشان می‌دهد/ فرهنگ ایرانی قابل تهدید نیست

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۷۳۷

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه ترامپ اخیرا تهدید به هدف قرار دادن ۵۲ مرکز فرهنگی مهم کشور ایران کرده است، تهدید مراکز فرهنگی یک کشور را نهایت حقارت و پستی دولت امریکا خواند و گفت: فرهنگ‌ها را نمی‌شود از بین برد و فرهنگ ایرانی قابل تهدید نیست.

علیرضا ابراهیمی (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه ترامپ اخیرا تهدید به هدف قرار دادن ۵۲ مرکز فرهنگی مهم کشور ایران کرده است، گفت: فرهنگ در همه جای دنیا زبان مشترک همه مردم است. فرهنگی که با پیشینه تاریخی اقوام و ملت‌های مختلف همراه بوده قابل احترام است. مضاعف بر اینکه فرهنگ مردم ایران با پیشینه تاریخی که دارد در کنار سایر فرهنگ‌ها که احترام به مقدسات‌شان بر ما واجب است، همواره پیش‌قروال حرکت‌های فرهنگی بوده است.

ابراهیمی تصریح کرد: تهدید مراکز فرهنگی یک کشور دیگر از سوی امریکا یعنی کشوری که ادعای دموکراسی دارد و خودش را در حوزه دموکراسی و حقوق بشر صاحب ادعا می‌داند،‌ نهایت حقارت و پست بودن دولت امریکا و سردمداران آنهاست.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان استان گلستان تصریح کرد: امریکا دشمنی‌اش را نسبت به ایران اسلامی با شهادت سردار سلیمانی به اوج خود رساند اما خدا را شاکریم که ملت ایران هم صدا و همراهند و از زحمات چهل ساله سردار تشکر و همچنین بر مسیر آرمان‌های خودشان اصرار کردند و راه مبارزه با استکبار را همچنان در پیش دارند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه امریکا در دشمنی با ایران، هر کاری از دستش برآمد انجام داده است، گفت: ترامپ تحریم اقتصادی، نظامی افراد و مقامات کشورمان، تحریم دارویی و هر تحریمی را اعمال کرد تا این کشور را با چالشی عظیم مواجه کند اما دیدیم که مردم همچنان محکم و استوار بر آرمان‌های خودشان و پیروی از خط امام و شهدا و رهبری محکم و استوار هستند.

او با اشاره به اینکه تهدید مراکز فرهنگی ایران دشمنی دیگری از سوی امریکاست، گفت: فرهنگ‌ها را نمی‌شود از بین برد، چراکه فرهنگ‌ها تقویت خواهند شد و قابل تهدید نیستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: فرهنگ را می‌توان از طریق انتقال دستاوردها و پیشینه‌اش گسترش داد و از طریق آن تبادلی دو طرفه برقرار کرد. چراکه کشورها اولین اولویت‌شان برای هر گفتمانی، آشنایی با فرهنگ یک کشور است بنابراین شما نمی‌توانید فرهنگ یک کشور را از بین ببرید.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه «انشاءالله این حقارت امریکا و ترامپ به جایی نخواهد رسید و مباحث و دیپلماسی فرهنگی ما با قوت ادامه خواهد داشت» گفت: سفرا و رایزن‌های فرهنگی کشورمان باید از این پس بتوانند حضور و کار بهتری نسبت به گذشته در مجامع بین‌المللی داشته باشند و نسبت به معرفی ایران و فرهنگ آن کار کنند.

او خاطرنشان کرد: موضوعی که جدیدا امریکا مطرح کرده و با آن فرهنگ و کشور ما را تهدید کرده به جایی نخواهد رسید و انشاءالله همچنان با استفاده از فرهنگ‌مان و زبان فرهنگی‌مان راه را جلو خواهیم برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز