خبرگزاری کار ایران

بهترین فیلم‌های دهه به انتخاب تعدادی از منتقدان ایران

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۸۲۲

بر اساس رای‌گیری در سینما چشم، بهترین فیلم‌های دهه به انتخاب تعدادی از منتقدان ایران معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از منتقدان ایران با رای‌گیری سینما چشم، بهترین فیلم‌های دهه (۲۰۱۰-۲۰۱۹) را معرفی کردند.

این فهرست به ترتیب، به شرح زیر است:

۱- درخت زندگی

۲- اسب تورین

۳- روزی روزگاری آناتولی

۴- جدایی نادر از سیمین

۵- هولی موتورز

۶- عشق

۷- Her

۷- تونی اردمان

۹- ملانکولیا

۹- درون لوین دیویس

۹- زیبایی بزرگ

۹- تلقین

اسامی منتقدان این رای‌گیری به ترتیب الفبا به شرح زیر است:

علی آذری، بیژن اشتری، شهرام اشرفی ابیانه، پویا باطبی، اکتای براهنی، مجید برزگر، کمال پورکاوه، امیر پوریا، امیررضا تجویدی، حدیث جان‌بزرگی، آران جاویدان، پرویز جاهد، آزاده جعفری، مهدی جمشیدی، پویا جنانی، رضا حسینی، انوش دلاوری، منصور دلریش، شیوا راد، معین رسولی، مازیار رضایی، امید رنجبر، علی سینا آذری، سیدرضا صائمی، پوریا جهانشاد، حامد صرافی‌زاده، احسان طهماسبی، مهدی عبدالله‌زاده، حسین عیدی‌زاده، امیر غلامی، حمید غلامی، مجید فخریان، علی فرهمند، مازیار فکری‌ارشاد، جابر قاسمعلی، مهرشاد کارخانی، کیوان کثیریان، یوریک کریم‌مسیحی، هوشنگ گلمکانی، عارف محمدی، مجیدرضا مصطفوی، حسین معززی‌‌نیا، مهدی ملک، مسعود منصوری، علی موسوی، امیرهوشنگ مولایی، محسن مومن‌زاده، سجاد مهرگان، حسین میربابا، اسماعیل میهن‌دوست، رحیم ناظریان، امیرحسین ندایی، حسام نصیری، دانیال هاشمی‌پور و شهریار هرمزی.

پرویز جاهد (سردبیر سینما چشم) درباره این انتخاب نوشت:

دهه گذشته یعنی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ دهه بسیار مهمی برای سینما بود چراکه سینمای دیجیتال که چند سال زودتر آغاز شده بود در این دهه قابلیت‌های خود‌را افزایش داد و به نتایج چشمگیری رسید. چهره‌ها و صداهای تازه‌ای در سینمای مستقل آمریکا و کشورهای دیگر ظهور کردند و با فیلم‌هایشان ما را شگفت‌زده ساختند. وبسایت سینما-چشم بر آن شد که از دوستان منتقد ایرانی درباره بهترین فیلم‌هایی که در طی این دهه دیده‌اند نظرخواهی کند. دوستان منتقد زیادی به دعوت ما پاسخ داده و در این نظرخواهی شرکت کردند که لازم است از مشارکت و علاقه آنها سپاسگزاری کنم. نتیجه نظرخواهی نیز ده فیلم مهم دهه گذشته بود. می‌توانید برای اطلاع از نظرات تک تک منتقدان شرکت‌کننده و انتخاب‌های آنها به وبسایت سینما-چشم مراجعه کنید.

از دوستان عزیزم امیرهوشنگ مولایی و بیتا جلیلی که در جمع‌آوری رای‌ها و انتشار آنها صمیمانه با ما همکاری کرده‌اند بی‌نهایت ممنونم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز