خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم "قرار پنجشنبه" مطرح کرد :

جهان امروز دچار بحران رابطه انسانی است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۵۲۴

کارگردان فیلم قرار پنجشنبه می‌گوید شتاب زندگی باعث شده تا مردم فرصتی برای دیدن آثار طولانی و مطول نداشته باشند اما مخاطبان می‌توانند همان حسی را که با دیدن یک فیلم 100 دقیقه‌ای تجربه می‌کنند، با تماشای یک فیلم دو دقیقه‌ای در فضای مجازی به دست بیاورند؛ به شرط آنکه آن اثر قوی باشد.

فیلم کوتاه «قرار پنجشنبه» ساخته محمدرضا خردمندان در طی یک هفته عرضه در فضای مجازی با استقبال خوبی مواجه شده و در توئیتر و فیس‌بوک حدود 10 میلیون نفر این فیلم را دیدند و تبدیل به یک ترند شده و بسیار بحث‌برانگیز و دیده شده است. این فیلم علاوه بر مخاطبان ایرانی، واکنش مخاطبان آمریکایی و اروپایی را نیز به دنبال داشته است.

خردمندان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه پیش از این نیز سابقه نمایش آثار خود در فضاهای مجازی و همچنین استقبال مخاطبان را داشته است، گفت: فیلم کوتاه قرار پنجشنبه به سفارش یک خیریه و همکاری و حمایت محمدرضا شفا ساخته شد. من این اثر را ساختم و بعد از ارائه آن دیگر اطلاعی از اثر نداشتم تا اینکه متوجه شدم چند روز پیش به شدت در فضای مجازی دیده شده است.

وی ادامه داد: هر اثری دیر یا زود مخاطب خود را پیدا می‌کند. آثاری از این دست از آنجا که دیالوگ در آنها نقش محوری ندارد و بیشتر بر تصاویر استوار است، مخاطبان همه جای دنیا با زبان‌های مختلف می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: وقتی ما اثری را با زبان بصری تولید می‌کنیم که نیاز به ترجمه نداشته باشد این قدرت را به اثر می‌دهیم که در همه جا بتواند خود را نشان بدهد و به دست مخاطبان اصلی برسد.

خردمندان با اشاره به اینکه امروز دنیا دچار بحران رابطه و مدیریت رابطه است، گفت: روابط انسانی در جوامع امروز به شدت در معرض از هم پاشیدگی است و حتی ارتباطاتی که در آن همه طرف‌ها از بودن در آن روابط لذت ببرند، به سختی شکل می‌گیرد و شاید یکی از دلایلی که از قرار پنجشنبه استقبال شده، همین مسئله باشد.

وی با اشاره به اینکه در قرار پنجشنبه بر تکریم درگذشتگان و سنت فاتحه‌خوانی در بین ایرانیان تاکید شده، افزود: زمان ساخت تصور نمی‌کردیم که طرح این مسئله برای ایرانیان قابل درک باشد اما وقتی که دیدیم کشورهای دیگر و به خصوص مخاطبان کشورهای عربی با این مسئله ارتباط برقرار کردند، برایمان جالب بود.

خردمندان ادامه داد: بسیاری از مخاطبان از طریق فضای مجازی اکانت‌های مرا پیدا کردند و با من درباره این فیلم صحبت کردند و نکاتی را گفتند که برایم جالب بود.

وی ادامه داد: شتاب زندگی باعث شده تا مردم فرصتی برای دیدن آثار طولانی و مطول نداشته باشند. شبکه‌های مجازی به بخش لاینفکی از زندگی مردم تبدیل شده‌اند که مردم بیشترین تصاویر را در این فضا می‌بینند و به همین دلیل مخاطبان به راحتی می‌توانند همان حسی را که با دیدن یک فیلم 100 دقیقه‌ای تجربه می‌کنند، با تماشای یک فیلم دو دقیقه‌ای در فضای مجازی به دست بیاورند؛ به شرط آنکه آن اثر قوی باشد.

فیلم کوتاه قرار پنشجنبه را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

حجم ویدیو: ۱۹.۵۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۳۲ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز