خبرگزاری کار ایران

قدردانی از پیشکسوتان و فعالان صنعت اسباب‌بازی

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۴۰

آیین قدردانی از پیشکسوتان و فعالان صنعت اسباب‌بازی در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامگاه روز دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ و هم‌زمان با برگزاری پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی میزبان آیین قدردانی از پیشکسوتان و فعالان صنعت اسباب‌بازی بود.

در ابتدای مراسم، تیزر پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی  با شعار «تمرین زندگی» پخش شد. سپس آیدین مهدی‌زاده (مسئول کمیته طرح، برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای فنی جشنواره) گفت: جشنواره پنجم ابعاد متنوعی پیدا کرده است. اندیشه کودکی من به من یاد داده تا قبل از بازی و انجام هر اقدامی از بزرگترها اجازه بگیرم. از این دور هم جمع شدیم تا از پیش‌کسوتان این عرصه تجلیل کنیم.

وی ادامه داد: مستندی از سوی کانون در دست تولید است که به افرادی می‌پردازد که در صنعت اسباب‌بازی ایران فعال هستند اما کمتر دیده می‌شوند.

مهدی‌زاده تأکید کرد: تا پنج سال آینده دنیا شاهد حضور درخشان صنعت اسباب‌بازی ایران خواهد بود و من به این موضوع یقین دارم.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: قول می‌دهم نماینده کودکان این مردم به لحاظ قدردانی از بزرگترها باشم.

در این مراسم دو بازی برای حاضران در مراسم اجرا شد و در پایان مراسم به برندگان جوایزی اهدا شد.

حسن سیرانی مدیرعامل «کم‌پی» حامی جشنواره پنجم اسباب‌بازی گفت: صادرات اسباب‌بازی چین از نفت ایران بیشتر است؛ این جمله از آقای نهاوندیان است و جمله سختی است وقتی بدانیم مواد اولیه اسباب‌بازی، حقوق کارگر و انرژی در ایران از چین ارزانتر است. ما باید جمعی را داشته باشیم که کار گروهی انجام دهد بنابراین سه گروه متشکل از یک نشر، یک تولیدکننده اسباب‌بازی خوشنام و یک فروشگاه زنجیره‌ای «کمپی» را شکل دادیم.

وی افزود: «کم‌پی» یک بنیان نرم‌افزاری(پلت‌فرم) اسباب‌بازی است تا محصولات به تمام نقاط ایران عرضه شود. وظیفه این پلتفرم این است که محصولات را به نقاط دوردستی که اسباب‌بازی نمی‌خرند، ارائه دهیم و دلیلش توان مالی خانواده‌ها برای خرید اسباب‌بازی است. ما به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم که اسباب‌بازی‌هایی مناسب و با بهای مناسب را خریداری می‌کنند.

مدیرعامل «کم‌پی» یادآور شد: این پلتفرم باعث می‌شود سرانه مصرف اسباب‌بازی بالا برود و خانواده‌ها در نقاط دوردست ایران توان خرید اسباب‌بازی را داشته باشند.

سیرانی تصریح کرد: بچه‌های این سرزمین به اسباب‌بازی نیاز دارند، یا باید برایشان تولید کنیم یا اگر نداریم برایشان تهیه کنیم. از این رو زیاد موافق ممنوعیت ورود اسباب‌بازی خارجی نیستم. امیدوارم با «کم‌پی» بتوانیم کودکان را شاد کنیم تا بتوانیم با کودکانی شاد، ایرانی شاد داشته باشیم.

در ادامه با حضور رستا دختربچه ۹ ساله به نمایندگی از تمام کودکان ایران و اله‌یار ترکمن معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش اولین قدردانی از مصطفی کریمی انجام شد.

با حضور فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مهدی معینی نیز قدردانی از جوانشیر بنیاب انجام شد.

همچنین از  علی‌حسین عیوضی و امیر سلامتی نیز قدردانی شد.

در این بخش از مراسم نماهنگی دیگر از پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برای حاضران پخش شد.

سپس روبیک خداوردیان و محسن رجبی مدیرعامل «بازی‌تا» نیز مورد قدردانی قرار گرفتند.

در ادامه از سیدنعیم تدین‌نبوی نیز قدردانی به عمل آمد.

در بخش پایانی ربانی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: همه حاضران تولیدکننده اسباب‌بازی هستند و تولیدکنندگان، فعالان و نقش‌آفرینان اسباب‌بازی برگزارکنندگان اصلی این جشنواره هستند نه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش.

رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تأکید کرد: وقت آن رسیده با اعتماد و مشوق‌های بیشتر به فعالان و تولیدکنندگان اسباب‌بازی فرصت حضور بیشتر در رگ و پی وزارت آموزش و پرورش را ایجاد کنیم.

گرفتن عکس یادگاری حاضران، پایان بخش آیین قدردانی از پیشکسوتان و فعالان صنعت اسباب‌بازی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز