خبرگزاری کار ایران

پخش جهانی اثری از پویا سرایی با فرم «کنسرتینو»+صوت

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۳۴

«کنسرتینو شماره یک برای دو سنتور و ارکستر سمفونیک» از ساخته‌های پویا سرایی (آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی) توسط نشر«استرن وسترن میوزیک» به صورت بین‌المللی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، «کنسرتینو شماره یک برای دو سنتور و ارکستر سمفونیک» از ساخته‌های پویا سرایی، توسط نشر«استرن وسترن میوزیک» به صورت بین‌المللی منتشر شد. کنسرتینو قطعه‌ای برای یک ساز تکنواز و ارکستر است که نقش اصلی در آن را سازِ تک‌نواز ایفا می‌کند.

پویا سرایی که طی سال‌های اخیر در عرصه‌های مختلف آهنگسازی و نوازندگی سنتور فعالیت‌های مستمر داشته، درباره این اثر توضیح داد: موسیقی این کنسرتینو در مایه اصفهان است کما اینکه در این اثر توجه‌ام بیشتر معطوف به استفاده از خطوط کنترپوانتیک برای بافت‌های همراهی کننده بوده است. بخش کادانس این کنسرتینو نیز در مایه اصفهان است.

وی ادامه داد: سازهای ایرانی در طول سده اخیر و پیدایش ارکسترهای مختلف هنوز در نقش تک‌نواز کنسرتو حضوری کم فروغ داشته‌اند به طوری که تاکنون آثار اندکی با فرم کنسرتینو برای سازهای مختلف ایرانی و ارکستر نوشته و ضبط شده است. البته تاکنون استادانی مانند فرامرز پایور، حسین دهلوی ،اردوان کامکار، کامبیز روشن‌روان، پرویز مشکاتیان قطعاتی برای سنتور و ارکستر تصنیف کرده‌اند.

پویا سرایی از سال ۹۴ در زمان مدیریت هنری علی رهبری در ارکستر سمفونیک تهران در فهرست آهنگسازان ارکستر سمفونیک معرفی شده به کمپانی «ناکسوس» قرار گرفت. این هنرمند در دو مجموعه صوتی و تصویری از گروه «شیلر» سنتور نواخته که این آثار به تازگی از لیبل سونی در سراسر جهان عرضه شده بود.

«کنسرتینو شماره یک برای دو سنتور و ارکستر سمفونیک» ساخته پویا سرایی را اینجا بشنوید و دانلود کنید؛

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز