خبرگزاری کار ایران

آشنایی با بزرگترین نویسنده داستان‌های علمی-تخیلی در تلویزیون

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۰۴۴

برنامه تلویزیونی «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۹ دی، به بهانه صد سالگی آیزاک آسیموف، دنیای داستان‌های علمی‌-تخیلی او را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، در برنامه «چرخ» محمدحسین‌جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با محمد قصاع، مترجم و پژوهشگر و سعید سیمرغ، مترجم کتاب‌های علمی-تخیلی درباره آثار آسیموف گفت‌وگو خواهد کرد.

آیزاک آسیموف یکی از بزرگترین نویسندگان داستان‌های علمی-تخیلی قرن بیستم میلادی است. آسیموف نخستین رمان خود با نام «شن در آسمان» را تا سال ۱۹۵۰ میلادی (یعنی در ۳۰ سالگی) چاپ نکرد. در سال ۱۹۶۹ میلادی او صدمین کتاب خود را به چاپ رساند و تا قبل از مرگ موفق شده ۵۰۰ عنوان کتاب را به رشته تحریر دربیاورد که البته برخی از آنها ویرایش آثار نویسندگان دیگر است اما اغلب‌شان رمان، کتاب‌های غیرتخیلی و داستان‌های کوتاه بوده‌اند. او افتخارات زیادی را هم به خاطر آثار فاخر خود دریافت کرد که از آنها  می‌توان به جایزه استاد بزرگی نویسندگان داستان‌های علمی-تخیلی آمریکا اشاره کرد. مهم‌ترین آثار آسیموف در مجموعه کتاب «بنیاد» دیده می‌شود. سه کتاب اول این مجموعه در سال ۱۹۶۶ تنها جایزه Hugo را به‌عنوان بهترین مجموعه‌ی تاریخ به خود اختصاص دادند. از مجموعه کتاب‌های مشهور دیگر او می‌توان به «امپراطوری کهکشانی» و «ربات‌ها» اشاره کرد.

گزارشی از جزییات کار یک دامپزشک بخش دیگری از هفتادودومین قسمت برنامه «چرخ» خواهد بود.

مجله تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز