خبرگزاری کار ایران

تشکیل شوراهای اندیشه‌ورز در فرهنگسراها

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۰۲۴

شوراهای اندیشه‌ورز مغز متفکر فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری هستند و تصمیمات آنها در فرهنگسراها لازم‌الاجراست.

 به گزارش ایلنا، نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز قرآن سازمان فرهنگی هنری روز یکشنبه هشتم دی ماه با حضور استادان برجسته قرآنی و رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات برگزار شد.
سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری درباره شوراهای اندیشه‌ورز گفت:  متناسب با سرفصل ها و فعالیتها  در موضوعات گوناگون مانند کتاب، محیط زیست، بین‌الملل، مبارزه با مواد مخدر و... شوراهای اندیشه‌ورز تشکیل شد و این شوراها در هر فرهنگ‌سرا نماینده دارند. به این صورت در اجرای هر برنامه فرهنگی، می‌توانیم ابعاد گوناگونی را در نظر بگیریم. 

وی افزود: شوراهای اندیشه‌ورز مغز متفکر فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری هستند و تصمیمات آنها در فرهنگ‌سراها لازم‌الاجراست. امیدوارم نظرات مطرح‌شده در این شوراها در برنامه‌های مصوب سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۹ مورد توجه جدی قرار گیرد. 

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری نیز در این نشست گفت: در شورای عالی قرآن شهرداری تهران نشست‌های بسیار خوبی تشکیل شد و این شورا زمینه‌ساز راه‌اندازی دارالقرآن در همه مناطق تهران شد. در سازمان فرهنگی هنری نیز چنین قصدی داریم و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، باید به حفظ نیروهای کارآمد قرآنی و پس از آن کادرسازی بپردازیم.

وی ادامه داد: مرحله بعد، جامعه‌پذیری است. باید داخل جامعه شویم و با ادبیات مردم با آنان صحبت کنیم. بحث سوم، تمدن‌سازی است و با همین هدف، ۱۵ تا ۲۰ عنوان را در دستور کار قرار داده‌ایم. یکی از سرفصل‌های اصلی ما قرآن کریم است و برای اینکه فکرشده قدم برداریم، اقدام به تشکیل شورای اندیشه‌ورز در حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه قرآن کردیم. 

حجت‌الاسلام امرودی اظهار کرد: سازمان فرهنگی هنری امکانات بسیار خوبی در اختیار دارد که می‌توانیم این امکانات را در زمینه ترویج قرآن کریم به کار بگیریم. با استفاده از نیروهای سازمان فرهنگی هنری باید شبکه‌سازی کنیم و در همه مراکز سازمان، میزی برای قرآن در نظر می‌گیریم. برای نشست آینده سند اجرایی تهیه خواهد شد تا کارها را به صورت عملیاتی ادامه دهیم و اعضای شورا نیز پیشنهادهای خود را برای استفاده در این سند ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز