خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز شنبه ایلنا می‌خوانید:

صلح بدون قدرتِ مقتدر ممکن نیست/ تخریب ۳۰ درصد محوطه هخامنشی توسط کوره‌های آجرپزی/میراثِ موسیقاییِ کتول‌ها برای تمدنِ ایران چیست؟/آیا سینماها در پاییز رونق گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۲۶۶

گفت‌وگو با استاد دانشگاه سلطنتی بریتانیا درباره سامان سیاسی در زندگی امروز، گفت‌وگو با سرپرست پروژه باستان‌شناسی ریوی درباره تخریب محوطه هخامنشی توسط کوره‌های آجرپزی و گفت‌وگو با محمدرضا بزرگر درباره موسیقی منطقه کتول از جمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفت‌وگو با استاد دانشگاه سلطنتی بریتانیا درباره سامان سیاسی در زندگی امروز، گفت‌وگو با سرپرست پروژه باستان‌شناسی ریوی درباره تخریب محوطه هخامنشی توسط کوره‌های آجرپزی، گفت‌وگو با محمدرضا بزرگر درباره موسیقی منطقه کتول، بررسی رونق سینماها در پاییز از جمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

صلح بدون قدرتِ مقتدر ممکن نیست

روبین داگلاس با اشاره به تفاوت نظریات دو فیلسوف مدرن (هابز و روسو) می‌گوید: به اعتقاد روسو؛ برآمدن نابرابری اقتصادی همان رویداد فروغلتیدن ما از بهشت امن الهی به دامان این وضعیت فلاکت بار بود و در مقابل هابر فکر می‌کرد که قدرت سیاسی مسلط؛ پاسخی است به منفعت‌طلبی و طبع رقابت طلب آدمی.

کوره‌های آجرپزی ۳۰ درصد محوطه هخامنشی ریوی را تخریب کرده‌اند

کوره‌های آجرپزی ۳۰ درصد محوطه هخامنشی ریوی را تخریب کردند این درحالی است که تدفین‌های چمباتمه‌ای در گورستان عصر مفرغ ریوی کشف شده و این احتمال می‌رود که ریوی یکی از مراکز ساتراپی "پَرثَوَ" هخامنشیان باشد.

میراثِ موسیقاییِ کتول‌ها برای تمدنِ ایران چیست؟

محمدرضا برزگر (پژوهگشر و نوازنده) درباره برخی آداب و مناسک موسیقی‌محور منطقه کتول می‌گوید: در گذشته که هنوز زندگی شهری رواج نیافته بود،‌ در مجالس عروسی‌ کتولیان میان جوانان موسیقی کشتی برگزار می‌شد و حین برگزاری موسیقی نواخته می‌شد که به آن آهنگ «کشتی‌گیری» می‌گفتند. در مسابقات اسب‌دوانی هم آهنگی نواخته می‌شد که ریتم مخصوصی داشت و به آن آهنگ «اسب دوانی» می‌گفتند.

آیا سینماها در پاییز رونق گرفته‌اند

هرچند فروش سینماها از لحاظ درآمد افزایش داشته است اما این افزایش نشانه‌ای مبنی بر زیاد شدن شور و هیجان مخاطبان نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز