خبرگزاری کار ایران

علی‌اصغر مونسان:

شهرهای پیشرفته گردشگران زیادی دارند/ باید مراقبت جنگل‌های هیرکانی باشیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۷۸۴

وزیر میراث فرهنگی معتقد است که شهرهایی پیشرفته شمرده می‌شوند که از گردشگران زیادی میزبانی کنند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان شامگاه امروز پنجشنبه در مراسم جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی گفت: جنگل‌های هیرکانی دومین ثبت میراث طبیعی کشور در جهان است که قدمت آن تا ۵۰ میلیون سال تخمین زده می‌شود. مردم مازندران مدت‌ها توانستند جنگل هیرکانی را حفاظت و صیانت کنند و امیدواریم این موضوع بهانه‌ای برای پیشرفت گردشگری در مازندران شود.

وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی شده تا گردشگری به‌عنوان بخش و اقتصاد نوظهور در کشور عملکرد داشته باشد. هیچ شهری با صنعت به تنهایی توسعه نیافته است.  شهرهایی پیشرفته شمرده می‌شوند که از گردشگران زیادی میزبانی کنند. گردشگری سبب ایجاد اشتغال با نرخ بالا می‌شود و سرعت اشتغال در آن بالا و حجم سرمایه گذاری در آن کم است. گردشگری موجب توزیع عادلانه ثروت و درآمد خواهد شد.

مونسان متذکر شد: گردشگری در کشور رونق خوبی پیدا کرده و این درحالی است که مؤلفه‌های تهدیدکننده زیادی مانند تحریم، کاهش پروازها و ... وجود داشته اما میزان گردشگران خارجی از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۹۶ به هفت‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید. هفت ماه نخست امسال ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کردند و امیدواریم  تا پایان سال این میزان به ۱۰ میلیون نفر برسد.

وی افزود: تلاش کردیم محصولات گردشگری را متنوع کنیم و روی ظرفیت‌های گردشگری کار کردیم. اکو توریسم بسیار مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است. مازندران در گردشگری و گردشگری دریامحور و آب بندان‌ها قابلیت‌های زیادی دارد. می‌توانیم مازندران را به قطب گردشگری اکوتوریسم و گردشگری کشور تبدیل کنیم.

مونسان همچنین خاطرنشان کرد: کشور ظرفیت‌های جنگلی و طبیعی زیادی دارد. ۳۴ هزار اثر ثبت شده ملی و ۲۴ اثر ثبت شده جهانی، ۶۰۰ موزه فعال ظرفیت خوبی است تا گردشگری را در تراز اول اقتصاد ایران قرار دهیم. ظرف سال‌های آینده گردشگری به‌عنوان اقتصاد مهم و درجه اول در کشور فعالیت خواهد کرد و اگر پیش از این به گردشگری پرداخته بودیم، معضل اشتغال و توزیع عادلانه ثروت را حل کرده بودیم.در شرایط آرام روند گردشگری با جهش‌های بسیار زیادی روبرو خواه شد.

وزیر میراث فرهنگی در پایان گفت: جنگل‌های هیرکانی متعلق به مردمان جهان است که از این به بعد باید بیشتر مراقبت این میراث گرانبها باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز