خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز چهار‌شنبه ایلنا می‌خوانید:

خانه موسیقی در حال تبدیل به بنگاه بیمه است/ترکیه «تنبور» را در یونسکو ثبت نکرده است/با ترکیه برای ثبت تنبور رایزنی می‌کنیم/دلایل عدم رغبت ایرانی‌ها به آموزش زبان عربی

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۴۱۱

گفت‌وگو با استفن دی‌وایز درباره «سیاستمدار خوب و سیاستمدار بد»، گفتگو با رهبر ارکستر سمفونیک رسانه هنر درباره ضعف عمده ارکسترهای ایرانی، گفتگو با مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی درباره ثبت تنبور توسط ترکیه از جمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفت‌وگو با استفن دی‌وایز درباره "سیاستمدار خوب و سیاستمدار بد"، گفتگو با رهبر ارکستر سمفونیک رسانه هنر درباره ضعف عمده ارکسترهای ایرانی، گفتگو با مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی درباره ثبت تنبور توسط ترکیه، رد خبر ثبت ساز تنبور توسط ترکیه، یادداشتی به مناسبت زادروز داریوش رفیعی خواننده ایرانی، گفتگو با «موسی عربی» رئیس کرسی زبان و ادبیات عرب دانشگاه شیراز درباره دلایل عدم رغبت ایرانی‌ها به آموزش زبان عربی از جمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

بسیاری از دولت‌های دموکراتیک برای آنکه لوایح خود را از فیلتر مجلس بگذرانند، دروغ می‌گویند

مدرس فلسفه سیاسی دانشگاه منچستر در انگلستان می‌گوید: سیاستمداران نه بر اساس مبانی و معیارهای اخلاق فردی بلکه براساس مبانی و معیارهای اخلاق سیاسی سنجیده شود.

خانه موسیقی در حال تبدیل به بنگاه بیمه است

امیرپدرام طاهریان درباره ضعف عمده ارکسترهای ایرانی می‌گوید: کشور ما هیچ‌گاه ارکستر پایه نداشته است. بسیاری از ارکسترهای پایه‌ای که شکل گرفته‌اند به دلیل عدم حمایت‌ها، یا به بیراهه رفتن، از فعالیت بازمانده‌اند. به این ترتیب ارکسترهای ما ارکسترهای پایه می‌خواهند. مثلا ارکستر سمفونیک باید حداقل چهار یا پنج ارکستر پایه داشته باشد تا خروجی آن طی مدت زمانی مشخص، مثلا پنج سال آینده هفتاد نوازنده خوب و کاربلد باشد.

ترکیه "تنبور" را در یونسکو ثبت نکرده

در پی انتشار اخباری از احتمال ثبت تنبور توسط ترکیه در فهرست میراث جهانی یونسکو، مسئولان از عدم وجود چنین پرونده‌ای در سایت رسمی و لیست انتظار یونسکو خبر دادند.

"داریوش رفیعی" خواننده‌ای با عمر کوتاه و آثاری ماندگار+صوت

امروز چهارشنبه چهارم دی‌ماه، زادروز داریوش رفیعی خواننده ایرانی است. او در 31 سالگی دارفانی را وداع گفت و طی این مدت کوتاه مسیر پرفراز و نشیبی را پیمود و آثار ماندگاری از خود به جا گذاشت.

با ترکیه برای ثبت تنبور رایزنی می‌کنیم /ثبت یک عنصر فرهنگی به معنای تصاحب آن نیست

مصطفی پورعلی گفت: پرونده تنبور( مهارت ساختن، نواختن تنبور) پرونده مهمی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد ولی باتوجه به محدودیت‌های یونسکو برای ارایه پرونده‌های ملی، ترجیح ما این است که به صورت مشترک این کار را انجام بدهیم.

دلایل عدم رغبت ایرانی‌ها به آموزش زبان عربی

قرن‌ها پیش می‌گفتند اگر عرب‌زبانی بخواهد قواعد زبان عربی را بداند باید نزد اندیشمندان ایرانی برود؛ تدوین و نگارش قواعد زبان عربی هنری بوده است که به لطف بزرگانی چون «سیبویه» و «عبدالله بن خفیف» که هر دو از سرزمین فارس بوده‌اند، محقق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز