خبرگزاری کار ایران

رونمایی از دو ساز مجیدآذری پور در فرهنگسرای سرو

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۳۰۹

آیین رونمایی از دو ساز تلفیقی مجید آذری پور، در ویژه‌برنامه «ساز نو» با حضور اهالی و استادان موسیقی جمعه 6 دی‎ماه ساعت 15 در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، آیین رونمایی از دو ساز تلفیقی مجید آذری پور، در ویژه برنامه «ساز نو» با حضور اهالی و استادان موسیقی جمعه 6 دی‎ماه ساعت 15 در فرهنگ‎سرای سرو برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه «ساز نو» از سازهای ابداعی «دف بادی» یا «دف کوکی» و ساز «کولک» که تلفیقی از ساز سنتی تنبک و ساز کلمبیایی «کاخون» ساخته‎ مجید آذری‎پور  است رونمایی می‎شود.

از ویژگی‌های منحصر بفرد «دف بادی» یا «دف کوکی»، کوک شدن پوست دف است. این کوک شدن موجب تنظیم دف با انواع نواها و موسیقی‌ها می شود. همچنین ساز دیگری که از آن رونمایی می‎شود، «کولک» است. این ساز  نیز تلفیقی از سازهای «تنبک» و «کاخون» کلمبیایی است.

مجید آذری‎پور سال ۱۳۳۹ در شهر اصفهان و خانواده‌ای اهل موسیقی و هنر بدنیا آمد. از کودکی با موسیقی آشنا شد و نزد اساتیدی چون پورابوطالب ، جمشید محبی و شادروان ناصر فرهنگ فر نواختن تنبک  را آموخت.

تلاش فوق‌العاده وی برای ارتقای سطح سازهای موجود و ابداع سازهای جدید در سال ۱۳۸۴ و با ابداع دف قابل کوک آغاز شد و بهبود آن با قابلیت استفاده از هوای فشرده برای کلیه سازها رسیده و هم اکنون با راهنمایی استاد حسین علیزاده نمونه آن برای تار نیز ساخته شده است.

علاقمندان برای حضور در این مراسم می توانند روز جمعه 6 دی‎ماه، ساعت 15 به  فرهنگ‎سرای سرو به نشانی خیابان ولیعصر(عج) ، بالاتر از پارک ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 88881879 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز