خبرگزاری کار ایران

بازدید استادان و روسای انجمن‌های تجسمی از روند بهسازی موزه هنرهای معاصر/ پیشرفت ۷۸ درصدی مرمت

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۳۰۰

در دیدار هنرمندان رشته‌های مختلف هنری از مراحل مرمت و نوسازی موزه هنرهای معاصر تهران، مسئولان از انجام ۷۸ درصد مراحل مرمت موزه خبر دادند.

به گزارش ایلنا، هنرمندان رشته‌های مختلف هنری به همراه هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی و احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران از مراحل مرمت و نوسازی موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.

در این دیدار؛ حسین محجوبی، نصرالله افجه‌ای، کامبیز درمبخش، منیژه آرمین، بهرام کلهرنیا، سیف‌ا... صمدیان، حمید شانس، محمدعلی بنی اسدی، ایرج اسکندری، مهدی حسینی، سعید محجوبی، عباس مجیدی، محبوبه یزدانی، فاطمه کرکه‌آبادی، امیر راد و مهندس صالحی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست هادی مظفری درباره اهمیت مرمت و بهسازی موزه بعد از ۴۰ سال گفت: در دوره‌های مختلف کارهایی برای بازسازی و مرمت موزه انجام شده بود اما هیچکدام از کارها بر اساس اصول مرمت موزه‌ای نبود. در اردیبهشت سال ۹۷ تصمیم معاونت هنری واداره کل هنرهای تجسمی مصمم شد تا با همکاری دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد، کار اساسی مرمت موزه انجام شود. اما برآوردهای اولیه دقیق نبود و به همین دلیل بود که در آغاز شروع مرمت و بازسازی گفته شد که در مدت چند ماه کار مرمت انجام می شود.

مظفری افزود: بعد از بررسی‌های دقیق دریافتیم که بهسازی و مرمت اساسی موزه زمان بیشتری نیاز دارد. و به همین دلیل کار در جبهه های مختلف موزه آغاز شد. تاکنون حدود ۷۸ درصد از مراحل کار انجام شده و محل گنجینه بعد از انتقال آثار به محل موقت در حال مرمت و بهسازی است.

مجید حبیبی‌نژاد (مدیر کنترل پروژه بهسازی موزه هنرهای معاصر تهران) نیز با تصاویر و توضیحات مستند در خصوص مرمت و بازسازی و میزان پیشرفت کار در موزه گفت: کار مرمت موزه در دو فاز اصلی انجام شد، فاز نخست ترمیم و بهسازی ساختمان و به روز رسانی سیستم تاسیسات و نورپردازی گالری‌ها و سیستم‌های امنیتی بود و فاز دوم هم بهسازی و افزایش فضای گنجینه بوده است.

حبیبی نژاد گفت: حفظ ارزش‌های کالبدی ساختمان موزه برای ما بسیار مهم است و در تمام مراحل کار این مساله مدنظر بود. و مرمت ورق‌های مس در همین راستا انجام شده است. در حال حاضر بیش از ۷۸ درصد از کار مرمت موزه به انجام رسیده است. 

در ادامه احسان آقایی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در مرمت موزه، استفاده بهینه از گنجینه و فضاهای موزه بوده است و در برنامه‌های آینده موزه، حتما بخشی از فعالیت‌های موزه مربوط به گنجینه خواهد بود.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران افزود: یکی از مسایلی که در موزه مغفول مانده بود، کارگاه مرمت بود که در دوره‌ی جدید کارگاه مرمت موزه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

در پایان هنرمندان از بخش‌های مرمت شده موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز