خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی مطرح شد:

این هفته؛ هفته اسباب بازی است/ افزایش ۶۰ درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره ملی اسباب‌بازی/ تخفیف نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۷۳۸

پنجمین دور از جشنواره ملی اسباب‌بازی ۷ تا ۱۳ دیماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می‌شود. این هفته،‌ هفته اسباب بازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ربانی قریبی (معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی) با اشاره به آنکه کودکان ما ممکن است در فضای مجازی تخیل و تفکرشان رشد کند، گفت: سایر مهارت‌های کودکان مانند کارگروهی انجام فعالیت‌های حرکتی و جسمی و ... با بازی‌های مجازی رشد نمی‌کند التبه امروز شاهد تعریف جدید و گسترده‌ای از اسباب‌بازی هستیم این در حالی است که فضای تربیتی کودکان پر از چالش و فرصت است و ما باید این حوزه را تقویت کنیم.

او ادامه داد: یکی از فرصت‌هایی که امروز پیش روی اسباب‌بازی است خلق قصه، داستان و انیمیشن است. در کشور تعداد زیادی فروشگاه اسباب بازی داریم که محصولات کودک و نوجوان را به صورت تخصصی می‌فروشند و حتی بسیاری از تولیدکننگان اسباب بازی چندین دهه است که در این حوزه فعالند و می‌توانند محصولاتی با تیراژ بالا تولید کنند. انجمن اسباب‌بازی نیز چند سالی است که فعال شده و با توجه به کاهش حجم واردات در حوزه اسباب‌بازی شاهد رونق تولید در این صنعت هستیم.

ربانی خاطرنشان کرد: این هفته هفته اسباب‌بازی است و شاهد گردهمایی صنعت اسباب‌بازی هستیم که هنوز هم جای دارد در حوزه فرهنگ و اقتصاد قصه‌های امروزی که در جامعه فرهگی کشور رواج دارد و سینمای کودک را تقویت کنیم. البته نبود اتحادیه در حوزه اسباب‌بازی حدود یک سال و نیم است که مورد پیگیری قرار گرفته تا صنف اسباب‌بازی بتواند از طریق کارگروهی تخصصی نیازهای مورد نظر را تامین کند با این وجوند دولت هنوز مشوق‌های خاص در حوزه اسباب‌بازی اعمال نکرده این در حالی است که در سایر حوزه‌های فرهنگی تخفیقات و معافیت مالی اعمال کرده است.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و رئیس جشنواره با اشاره به آنکه اشتغال‌زایی در حوزه اسباب‌بازی بیش از سایر صنایع مشوق است، گفت: قصد ما بر آن است تا شهرک صنعتی تولید اسباب‌بازی را راه‌اندازی کنیم همچنین با شروع دو سریال و یک فیلم انیمیشن قصد داریم اسباب‌بازی‌های مرتبط با آن را تلوید کنیم.

او تصریح کرد: توسعه فروشگاه‌های تخصصی در حوزه کودک و ن وجوان را در برنامه داریم و قصد داریم تصدی کانون را در تولید کم کنیم و بخش خصوصی را فعال‌تر سازیم در این راستا از تمامی استارت‌آپ‌ها دعوت می‌کنیم تا در حوزه استارت‌آپی سرمایه‌گذاری کنند. از اساتید فعالان رسانه و فضای مجازی سرمایه‌گذاران می‌خواهیم تا به این حوزه ورود کنند. ضمن آنکه تمام اسباب‌بازی‌های ارائه شده در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تولید ایران است.

محسن حموله (دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی) با اشاره به آنکه شعار این دوره ازجشنواره تمرین زندگی است، گفت: پنجمین دور از جشنواره ملی اسباب‌بازی ۷ تا ۱۳ دیماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار خواهد شد، گفت: حمایت از کالاهای ایرانی توسعه و ترویج کاربرد اسباب‌بازی، برقراری ارتباط بین فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه اسباب‌بازی و کمک به ساماندهی صنعت اسباب‌بازی از جمله اهداف این جشنواره است.

او در خصوص رویکردهای جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: معرفی اسباب‌بازی‌های موثر آشنایی تولیدکنندگان با نیازهای مخاطب، ایجاد بستر کارآفرینی و روننق تولید از جمله رویکردهاست. ضمن آنکه جشنواره از نمایشگاه تخصصی تولیدات صنعت اسباب‌بازی، نمایشگاه ترویج بازی، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی تشکیل شده است و انتخاب برترین اسباب‌بازی‌های ایران را خواهیم داشت.

حموله خاطرنشان کرد: امسال با افزایش ۶۰ درصدی متقاضیان و تولیدکنندگان برای حضور در جشنواره ملی اسباب‌بازی همراه بودیم و ۱۶۰ تولیدکننده با ۲۰۰۰ اسابب بازی ایرانی در این جشنواره حضور خواهند داشت. عروسک‌های ایرانی نیز بخش مستقلی خوهند داشت و ۶۰ راح و عروسک‌ساز با ۶۰ عروسک متنوع در این جشنوراره حضور دارند در حوزه ترویج بازی ۲۸ شرکت و موسسه حضور دارند و ۷ نشست تخصصی در کنار ۴ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: شادی پیمایی عرروسک‌های غول پیکر ، پخش روزانه برنامه مل مل اجرای نمایش محیطی، معرفی طراحان خلاق و افراد جوان در حزوه طراحی اسباب‌بازی و اعزام تماشاخانه سیار به استان سیستان و بلوچستان ازجمله برنامه‌هایی است در حاشیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اجرا خواهد شد.

رجبی (مسئول نمایشگاه تخصصی پنجمنین جشنواره ملی اسباب‌بازی) نیز با اشاره به آنکه در ا ین دوره از جشنواره تخفیف نمایشگاهی ارائه نخواهد شد، گفت: مدتی است بازار ایران تحت افزایش قیمت بنزین شاهد افزایش قیمت اجناس است اما اعضای انجمن اسباب‌بازی هنوز قیمت‌های خودر ا افزایش نداده‌اند از این رو تخفیف نخواهیم داشت اما قطعا قیمت‌های ارائه شده در نمایشگاه با قیمت فروشگاه‌های بیرون تفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز