خبرگزاری کار ایران

دستگیری حفاران غیرمجاز در قلعه تاریخی ادران شهرستان رباط کریم

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۳۲۰

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: بر اساس گزارش دوست داران میراث فرهنگی ۵ تن از حفاران غیرمجاز، قبل از هر گونه اقدام تخریبی جبران‌ناپذیر برای کشف اشیاء تاریخی و فرهنگی در قلعه تاریخی ادران شهرستان رباط کریم دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمدجواد سیفی (فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران) با اشاره به دستگیری حفاران غیرمجاز در قلعه تاریخی ادران شهرستان رباط کریم گفت: مشارکت اجتماعی هموطنان در معرفی حفاران و دلالان اشیا عتیقه بسیار پر رنگ شده است، افزود: صیانت از میراث فرهنگی در استان تهران به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیازمند مشارکت همه جانبه هموطنان است.

سرهنگ سیفی افزود: هموطنان و دوست داران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت داری از منبع اعلام خبر به شماره تلفن ۸۸۳۴۲۸۸۳ اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان پس از تایید صحت و سقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل مراجعه کنند.

او اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی‌های لازم یگان حفاظت شهرستان رباط کریم با همراهی کلانتری امامزاده ابوطالب (ع) به محل مذکور اعزام و وسایل و خودرو حفاران توقیف و افراد دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز