خبرگزاری کار ایران

از موسیقی تا سکوت، در شهر کتاب الف

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۷۶۵

اکران فیلم « از موسیقی تا سکوت» با حضور فرشید اخلاقی کارگردان فیلم، یکشنبه ۱ دی‌ماه ساعت ۱۸ در شهرکتاب الف برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، فیلم مستند From Music into Silence تولید کشور استرالیا، تاکنون در کشورهای لهستان، استرالیا، آمریکا و هندوستان نمایش داده شده است و سال گذشته به عنوان نماینده کشور استرالیا در جشنواره سینما حقیقت در تهران به نمایش درآمد. نمایش این فیلم در سینماهای کشور استرالیا با استقبال بیش از حد مخاطبان روبرو شد و مورد توجه منتقدان سینمایی کشور استرالیا نیز قرار گرفت.

این فیلم ۷۵ دقیقه‌ای زندگی تنها موزیک تاناتولوژیست استرالیایی را روایت می‌کند، فردی که سال‌ها پیش زندگی‌اش تحت تاثیر اشعار مولانا، شاعر بزرگ پارسی متحول شده است. وی سال‌هاست که عجیب‌ترین شغل استرالیا را دارد: او با نوازش ساز چنگ به بیماران و کهنسالانی که آخرین لحظات عمر خود را سپری می‌کنند، کمک می‌کند که در آرامش به سرزمین مرگ سفر کنند.

فرشید اخلاقی فیلمسازی را از سال ۱۳۷۹ در تهران آغاز  کرد و در سال ۱۳۸۸ موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فجر شده است. وی ساخت ۱۳ فیلم کوتاه و نیمه بلند را در کارنامه خود دارد و فیلم From Music into Silence اولین فیلم بلند او است. ساخت این فیلم نزدیک به چهار سال به طول انجامیده و در کشورهای استرالیا و ترکیه فیلمبرداری شده است. فرشید اخلاقی با فیلم‌های خود در بسیاری از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی حضور داشته و موفق به دریافت جوایز بسیاری شده است.

شهرکتاب الف واقع در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان الف شمالی، نبش کوچه سوم، همه روزه پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و هنر خواهد بود و شرکت برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز