خبرگزاری کار ایران

سیدمجتبی موسوی:

گرافیک شهری نیاز دائمی به آثار هنرمندان گرافیک دارد/ «سرو نقره‌ای» بانک اطلاعاتی خوبی برای سازمان‌ها است

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۸۸۱

موسوی گفت: سازمان‌ها به ویژه سازمان زیباسازی در حوزه گرافیک شهری به ویژه تبلیغات فرهنگی نیاز دائمی به آثار هنرمندان گرافیک دارد و دوسالانه «سرو نقره‌ای» می‌تواند جایگاه بانک اطلاعاتی خوبی را برای این سازمان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سیدمجتبی موسوی (معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران) درباره دوسالانه «سرو نقره‌ای» و بهره‌برداری ارگان‌ها و سازمان‌ها از ظرفیت این دوسالانه گفت: دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» به عنوان نماینده دو سال فعالیت حرفه‌ای هنرمندان طراح گرافیک به حساب می‌آید نه لزوماً همه دوره کاری آنها. در واقع دوسالانه «سرو نقره‌ای» فرصتی برای هنرمندان گرافیک به ویژه نسل جوان است و اهمیت زیادی دارد. این رویداد همچنین برای ارگان‌های بهره‌بردار همچون سازمان زیباسازی شهر تهران نیز می‌تواند مفید واقع شود از این حیث که با ایده‌ها و حتی هنرمندانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند، آشنا شوند.

وی تاکید کرد: این شناختی که به دست می‌آید، برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در حیطه گرافیک شهری بسیار مفید است.

موسوی تصریح کرد: انتظار اینکه از چنین نمایشگاهی، بهره‌برداری مستقیم به عمل آید شاید انتظار بجایی نباشد چراکه تعدد آثار و تعداد زیاد هنرمندان در این رویداد که در مدت کوتاهی برگزار می‌شود، شاید در همان دوره قابل برنامه‌ریزی نباشد اما مهم این است که معرفی و شناخت نسبت به هنرمندان و کارِ آنها برای دوره‌های آینده و طول فعالیت‌های هنرمندان به دست آید.

وی با اشاره به نیاز دائمی سازمان زیباسازی به هنرمندان گرافیک در حوزه گرافیک شهری، بیان کرد: از جمله سازمان‌هایی که می‌تواند از آثار این هنرمندان بهره گیرد، سازمان زیباسازی است چراکه در حوزه گرافیک شهری به ویژه تبلیغات فرهنگی نیاز دائمی به آثار این هنرمندان دارد و دوسالانه «سرو نقره‌ای» می‌تواند جایگاه بانک اطلاعاتی خوبی را برای این سازمان داشته باشد تا از این طریق برای دعوت از هنرمندان طراح گرافیک در زمینه‌های مرتبط با فعالیت‌های مختلف اقدام کند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره اینکه آثار گرافیک چقدر در ارتقای سلیقه و زیبایی شناسی مردم موثر است، گفت: هنر گرافیک، سال‌های سال است در همه عرصه‌ها سبب بالابردن سلیقه بصری مردم شده است؛ به جزء کارکرد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی هنر گرافیک، آنجایی که از هنرمند حرفه‌ای و ایده‌های خلاق استفاده شده، چنین اتفاقی افتاده است چون گرافیک، هنری است که تقریباً بی واسطه با مردم ارتباط برقرار می‌کند و به نظر می‌رسد این موضوع برای هنرمند طراح گرافیک هم یک فرصت و هم وظیفه‌ای سنگین است که بتواند سطح دید، زیبایی شناسی و سلیقه مخاطب را ارتقا دهد.

نمایشگاه آثار ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره‌ای» از ۲۲ تا ۲۹ آذرماه در خانه هنرمندان ایران برپاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز