خبرگزاری کار ایران

برگزاری نمایشگاه انسان و دریا در موزه ملی ایران

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۵۶۵

نمایشگاه انسان و دریا با موضوع مروری بر هزاران سال ارتباط انسان و دریا با مشارکت موزه ملی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی ۲۴ آذر افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، جبرئیل نوکنده (مدیر موزه ملی ایران) گفت: برای نخستین بار نمایشگاهی با موضوع فرهنگ دریایی و ارتباط انسان و دریا با تکیه بر یافته‌های باستان‌شناسی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود این نمایشگاه دریچه نوینی برای این میراث غنی و کهن‌سال باشد.

او این اقدام را گامی موثر در بازشناسایی گوشه‌ای دیگر از توانمندی مردم این سرزمین در بهره‌گیری از دریا و استمرار آن تا روزگار معاصر خواند و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی حمل و نقل دریایی گام مهمی برای نمایش رابطه هزاران سال انسان و دریا برداشته است.

نوکنده تصریح کرد: بیش از ۱۶۰ قلم شیء از دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی تا دوره‌های متاخر اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه با حضور مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سازمان بنادر و دریانوردی و پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در موزه ملی ایران افتتاح و از کاتالوگ این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه و نمایشگاه‌های کودک و بازدید‌های تخصصی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه انسان و دریا خواهد بود.

این نمایشگاه تا ۲۵ بهمن سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز