خبرگزاری کار ایران

کتاب سومین اکسپو مجسمه رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۳۹۱

کتاب سومین اکسپو مجسمه ایران با حضور جمعی از مجسمه‌سازان و هنرمندان در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، محسن غلامی (دبیر سومین اکسپومجسمه ایران) در مراسم رونمایی از کتاب این اکسپو، گفت: برگزاری اکسپو۹۸ با کیفیت مطلوب در نمایش آثار و چاپ کتاب درخور می‌تواند آغازی مجدد در بازار هنر مجسمه سازی ایران باشد. این نمایشگاه تلاش می‌کند ضمن ارائه حداکثری آثار جامعه مجسمه سازی به معرفی هنرمندان جوان و مجموعه‌های آن‌ها در کنار آثار پیشکسوتان بپردازد و آثارشان را به بازار مجسمه سازی معرفی کند.

او افزود: این رویداد در حالی برگزار می‌شود که تعداد مجموعه داران و مراکز تجاری، تفریحی و موسسات مالی علاقمند به خرید اثر هنری رو به افزایش است. در این رویداد تلاش کرده‌ایم ضمن نمایش خوب آثار را فراهم کنیم و با چاپ کتاب اکسپو زمینه‌ای را برای مکتوب کردن تاریخ مجسمه سازی ایران فراهم کنیم.

در ادامه بهروز دارش گفت: نخستین اکسپو را در سال ۱۳۸۷ برگزار کردیم و در اکسپو ۱۸۰ میلیون اثر فروختیم و رقم بسیار بالایی بود اما متاسفانه در روند برگزاری اکسپو اختلال بوجود آمد و نتوانستیم شاهد تداوم برگزاری آن باشیم. بزرگترین تاسف من از دست دادن زمان است که نتوانستیم از امکانات مان استفاده کنیم.

او با اشاره به دشواری‌هایی که برای برگزاری نخستین اکسپو با آن روبرو بوده‌اند گفت: با توجه به این که هدف برگزاری اکسپو، ایجاد بازار برای فروش مجسمه و جذب مجموعه داران جدید است، باید آثاری در اکسپو ارائه شود که متناسب با نیاز بازار خلق شده باشد. متاسفانه تعداد مجموعه داران ما بسیار محدود و سلیقه‌شان مشخص است، ما باید ضمن جلب نظر این مجموعه داران، تلاش کنیم فضا و فرصتی را فراهم کنیم که به تعداد مخاطبان آثار تجسمی و خریدران این آثار افزوده شود.

عباس مجیدی (رئیس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌سازان ایران) با اشاره به وضیعت اقتصاد هنر ایران گفت: با این که در سال‌های اخیر بازارهای تجسمی و حراجی‌های در منطقه و ایران رونق پیدا کرده اما در این میان سهم مجسمه سازان بسیار ناچیز و محدود بوده است و پیوستن به این بازار آسان نیست و شاید حتی گاه پیوستن به این بازار موجب شود تا هنرمندان از مسیر واقعی خودشان دور شوند.

او افزود: با برگزاری اکسپوهای هنری قصد داریم تا فرصتی را برای ارائه و فروش آثار مجسمه سازان فراهم کنیم و فاصله میان هنرمندان، مردم، گالری دارها و مجموعه داران را کم کنیم. برای برگزاری سومین اکسپو مجسمه قدردان تمام کسانی هستیم که ما را در این راه یاری کردند.بی شک این اکسپو با تمام ویژگی‌های مثبتش، نقص‌هایی هم دارد، امیدواریم با نقدهای سازنده شما بتوانیم این موارد را برطرف کنیم.

سومین اکسپو مجسمه ایران از ۱۵ آذرماه تا ششم دی ماه در در گالری طرحی هنر برگزار می‌شود و در این رویداد آثار هنرمندان مجسمه ساز برای نمایش و فروش در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. هومن سلیمی، لیلا نقلی، میترا ارباب سلجوقی  شورای برگزاری این رویداد را برعهده دارند.

گالری طراحی هنر در خیابان ولیعصر، بالاتر از چهار راه پارک وی، نرسیده به زعفرانیه، پلاک ۲۸۸۰ واقع شده است.نفیس آثار میرزا غلامرضا اصفهانی به همراه آثار هنرمند در گالری آریانا رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز