خبرگزاری کار ایران

فروش یک نقاشی از "گوگن" به مبلغ ۹.۵ میلیون یورو

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۲۷۶

یکی از آثار پل گوگن، نقاش فرانسوی به قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو در حراج آرکوریال (Artcurial) در پاریس به فروش رسید.

 به گزارش ایلنا به نقل از یورو نیوز، پل گوگن که در سال ۱۹۰۳ میلادی از دنیا رفت، یکی از تابلوهای مشهور خود را در سال ۱۸۹۷ و در جریان اقامت خود در جزیره تاهیتی در اقیانوس آرام کشید. این اثر پل گوگن «ته بورائو» (Te Bourao) نام دارد که در زبان محلی تاهیتی به معنای «درخت» است.

قیمت این تابلو پنج تا هفت میلیون یورو تخمین زده شده بود. به این ترتیب این اثر پل گوگن نزدیک به دو برابر قیمت پایه خود به فروش رسیده است.

پل گوگن تابلوی «ته بورائو» را به همراه هشت تابلوی دیگر برای نمایش در نمایشگاهی از تاهیتی به پاریس فرستاده بود. این نقاشی‌ها در آن زمان با استقبال محدودی روبرو شده بود.

بنا به اعلام موسسه حراج آرکوریال فردی که نقاشی «ته بورائو» را خریداری کرده یک «مجموعه‌دار بین‌المللی» است. این مجموعه‌دار گفته است که از این تابلو در فرانسه نگهداری خواهد کرد.

رکورد فروش آثار پل گوگن در سال ۲۰۰۶ میلادی ثبت شد. نقاشی «مرد تبر به دست» او در آن سال به قیمت ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در حراج کریستی نیویورک به فروش رفت.

مشهورترین اثر مربوط به دوران اقامت پل گوگن در تاهیتی «از کجا آمده‌ایم؟ کیستیم؟ به کجا می‌رویم؟» نام دارد که در موزه هنرهای زیبای شهر بوستون آمریکا نگهداری می‌شود.

پل گوگن در سال ۱۸۹۱ برای رهایی از تمدن که آن را نوعی بیماری می‌دانست به تاهیتی رفت. او علاقمند به زندگی در سرزمین‌های دوردست و در میان اقوام بدوی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز