خبرگزاری کار ایران

صفورا فدایی تندیس نمایشگاه مجسمه های کوچک را به خانه برد

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۱۶۵

یازدهمین نمایشگاه مجسمه‌های کوچک با تقدیر از برگزیده این رویداد در گالری شیرین به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، عصر روز سه شنبه دوازدهم آذرماه، یازدهمین نمایشگاه مجسمه‌های کوچک با تقدیر از صفورا فدایی برگزیده این رویداد در گالری شیرین به کار خود پایان داد.

سعید شهلاپور به ضرورت ببین المللی شدن نمایشگاه مجسمه‌های کوچک تاکید و عنوان کرد: با بین المللی شدن این رویداد می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا همزمان چند گالری برای برپایی این نمایشگاه با انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران همکاری کنند.

او افزود: باید شرایط شرکت در دوسالانه ملی مجسمه‌سازی آسان‌تر و در این رویداد امکان دیده شدن همه اعضای خانواده مجسمه سازی فراهم شود و در نهایت در داوری‌ها سخت گیر باشیم و برای برگزیدگان هر دوره این امکان را فراهم کنیم که در تیم اجرایی دوره آتی باشند تا ضمن تجربه اندوزی، فرصتی را فراهم کنیم که فاصله میان نسل‌ها کمتر شود.

او افزود: به نظرم هیچ نمایشگاهی نباید بخش مدعو داشته باشد. در نمایشگاه‌هایی که اعضای هیات داوران و اجرایی امکان شرکت ندارند، باید امکان نمایش آثارشان را فارغ از داوری فراهم کرد. وقتی از هنرمندان صاحب سبک یا پیشکسوت در بخش مدعو نمایشگاهی دعوت می‌شود، آن‌ها نیز نباید نظر خود را به تیم اجرایی نمایشگاه تحمیل کنند و بخواهند با این روش هنرمندان دیگری را نیز به لیست هنرمندان مدعو یک نمایشگاه اضافه کنند.

شهلاپور درباره فراخوان نمایشگاه مجسمه‌های کوچک گفت: به نظرم باید فراخوان‌های نمایشگاه‌ها را خیلی زودتر منتشر کنیم و همین امروز که نمایشگاه مجسمه‌های کوچک به کار خود پایان می‌دهد، تیم اجرایی و دبیر دوازدهمین دوره مجسمه کوچک اعلام شود و متن فراخوان‌ها هوشمندانه نوشته شود و با یک فراخوان هوشمندانه می‌توان میزان خلاقیت هنرمندان را  افزایش داد.

عباس مجیدی (رئیس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران) هم در سخنانی گفت: در برگزاری نمایشگاه مجسمه‌های کوچک تلاش کرده‌ایم به نیازهای روز هنرمندان نزدیک‌تر شویم و قدردان تمام کسانی هستیم که شرایطی را فراهم کردند تا این رویداد در گذر زمان تداوم پیدا کند. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بین المللی شدن این رویداد باشیم.

او درباره تغییر مکان و زمان برپایی این رویداد گفت: با تغییر اساسنامه و تغییر هیات مدیره انجمن، شرایطی فراهم شد تا در برگزاری نمایشگاه کوچک تاخیری بوجود آید اما امیدواریم دوباره زمان برگزاری این رویداد در تقویم انجمن هنرمندان مجسمه سازان ایران تثبیت شود.

بهداد لاهوتی یکی از اعضای هیات داوران نمایشگاه مجسمه‌های کوچک که چندین دوره نیز به عنوان دبیر این رویداد را همراهی کرده، با اشاره به پیشینه برگزاری این نمایشگاه گفت: به عنوان یکی از اعضای هیات داوران به برخی از موادری که در فراخوان این رویداد منتشر شده بود نقد دارم اما با این همه معتقدم نمایشگاه یازدهمین دوره مجسمه‌های کوچک از کیفیت بالایی برخوردار بود.

او افزود: من مخالف برگزاری بخش مدعو هستم و با همه اصرارها حتی یک نام نیز برای شرکت در این بخش به تیم برگزاری نمایشگاه ندادم. با این که در داوری سخت گرفتیم اما برخی از آثار نباید به نمایشگاه راه پیدا می‌کردند، چون کیفیت نمایشگاه را پایان آوردند.

لاهوتی ادامه داد: در دوره‌های نخست ما حتی ماکت را به نمایشگاه راه می‌دادیم اما به مرور کیفیت آثار راه یافته به نمایشگاه بالا رفت و در این دوره ۴۳۸ اثراز ۲۴۷ هنرمند به دبیرخانه این رویداد ارسال شد و آثار در سه مرحله داوری شدند و در نهایت ۵۶ اثر از۴۵ هنرمند به نمایشگاه  راه پیدا کردند.

هومن سلیمی (دبیر یازدهمین نمایشگاه مجسمه‌های کوچک)، پس از قرائت بیانیه نمایشگاه گفت: نمایشگاه مجسمه‌های کوچک سه دوره در گالری آران برگزار شد و زمانی که می‌خواستیم این رویداد را برگزار کنیم، گالری آران از ادامه همکاری با انجمن انصراف داد و چون می‌خواستیم تغییری در روند برگزاری این رویداد ایجاد کنیم، زمان برگزاری این رویداد به تعویق افتاد و نیمه دوم تیرماه فراخوان برگزاری رویداد را منتشر کردیم و هنرمندان زمان مناسبی برای خلق اثر در اختیار داشتند.

سارا روحی صفت یکی از اعضای کمیته نمایشگاهی انجمن هنرمندان مجسمه ساز گفت: با توجه به این که وظیفه انجمن فروش آثار نیست و خانه هنرمندان نیز در بخش فروش موفق عمل نمی‌کند، تصمیم گرفتیم برخلاف چند دوره‌ای که این نمایشگاه در خانه برگزار شد، این رویداد را در گالری‌های خصوصی برگزار کنیم تا بتوانیم در این بخش نیز موفق عمل کنیم.

در بخش پایانی این رویداد از صفورا فدایی برگزیده این نمایشگاه با اهدای تندیسی که توسط سعید شهلا پور خلق شده بود تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز