خبرگزاری کار ایران

علی عسکری اعلام کرد:

صداوسیما در اطلاع‌رسانی افزایش قیمت بنزین هیچ کوتاهی نکرده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۱۵۰

رئیس سازمان صداوسیما می‌گوید: هیچ کوتاهی در زمینه اطلاع‌رسانی تصمیم دولت در افزایش قیمت بنزین نکرده است.

به گزارش ایلنا، علی عسکری در هشتمین همایش سراسری مدیران رسانه ملی با بیان اینکه موضوع سوخت و تغییر قیمت بنزین بر اساس قانون بود، گفت: بر این اساس دولت موظف به بالا بردن قیمت بنزین بود و در دو سال گذشته چند بار تصمیم به عملی کردن این قانون گرفت.

وی افزود: دولت اولین بار در نیمه آبان سال 97 تصمیم گرفت این قانون را عملی کند و صداوسیما نیز بنا به این تصمیم برای اطلاع‌رسانی و فراهم کردن آن برنامه‌ریزی کرد اما این تصمیم در آن تاریخ عملی نشد.

رئیس سازمان صداوسیما از تکرار این اتفاق در روزهای پایانی سال 97، اردیبهشت سال 98 و شهریور امسال یاد کرد که در همه این تاریخ‌ها رسانه ملی برنامه‌ریزی دقیقی برای همراهی با دولت کرده بود که به دلیل عملی نشدن این قانون به انجام نرسید.

وی با بیان اینکه 23آبان آخرین باری بود که دولت اعلام کرد مبلغ بنزین افزایش می‌یابد، گفت: روز چهارشنبه پس از بازگشت رئیس جمهور از سفر یزد در جلسه هیئت دولت اعلام شد که این تصمیم قطعی است اما زمان اعلام آن هنوز قطعی نبود. با وجود این، بعدازظهر همان روز در جلسه‌ای با معاونان سازمان برنامه‌ریزی‌های لازم در رسانه ملی برای اطلاع رسانی و همراهی با دولت برای اجرای درست و موفق این طرح انجام شد.

عسکری از برنامه‌ریزی معاونت‌های صداوسیما، سیاسی و همه بخش‌های سازمان برای آماده کردن افکار عمومی و مردم برای مواجهه با این خبر سخن گفت و افزود: ما کاملا مطابق برنامه‌ریزی دولت و آنچه وزیر کشور در این زمینه اعلام می‌کرد، عمل کردیم.

وی با تأکید بر اینکه دولت برای پیشگیری از ایجاد صف‌های طولانی مقابل پمپ‌های بنزین، سیاست اعلام خبر ناگهانی بالا رفتن قیمت بنزین را در پیش گرفته بود، گفت: ظهر روز پنج شنبه به ما اعلام شد که قرار است این خبر ساعت 24 پنج شنبه شب روی آنتن برود و ما نیز درست مطابق آنچه وزیر کشور و دولت از رسانه ملی خواسته بودند عمل کردیم و در این امر هیچگونه کوتاهی نداشته‌ایم. 

عسکری با تأکید بر اینکه صداوسیما نقشش را آن‌طور که باید در این رویداد به خوبی ایفا کرد، گفت: معاون سیاسی رسانه ملی مسئولیت تبلیغات این رویداد را قبول کرد و به لحظه هر اطلاعیه‌ای که اعلام می‌شد، اطلاع‌رسانی کردیم.

وی با بیان اینکه در این رویداد وظیفه رسانه ملی همراهی با دولت بود، گفت: مشی رسانه ملی همراهی با دولت و حمایت از قوای سه‌گانه است اما در این میان ما زبان مردم نیز هستیم و باید حرف و دغدغه آنها را بازگو کنیم و اخبار را به اطلاع‌شان برسانیم که این وظیفه ما را برخی نادیده می‌گیرند و آن را برنمی‌تابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز