خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه‌ای جایزه «ناصر فرهودی» مطرح شد؛

جشنواره در پنج بخش برگزار می‌شود/ می‌خواهیم صدابرداران دیده شوند

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۷۹

نشست رسانه‌ای نخستین جایزه ناصر فرهودی امروز سه‌شنبه 12 آذرماه با حضور متولیان برگزاری این رویداد موسیقایی در موسسه فرهنگی هنری «سورنا» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ نشست رسانه‌ای نخستین جایزه ناصر فرهودی (صدابردار پیشکسوت عرصه موسیقی) امروز سه‌شنبه 12 آذرماه با حضور متولیان برگزاری این رویداد موسیقایی در موسسه فرهنگی هنری «سورنا» برگزار شد.

در ابتدای این نشست میلاد فرهودی (فرزند زنده‌یاد ناصر فرهودی) گفت: از دست‌اندرکاران و همکاران جهت برگزاری این رویداد تشکر می‌کنم. امروز 12 آذرمها زادروز پدرم است و حال خوشحالم که در چنین روزی در خدمت اهالی رسانه هستیم.

میلاد فرهودی افزود: برای برگزاری این رویداد تلاش کردیم و قصدمان این است با برگزاری آن شرایط مطلوبی در حوزه موسیقی و صدا ایجاد کنیم تا طی آن صدا و صدابرداری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه نشست کیان‌مقدم (صدابردار و یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه ناصر فرهودی) گفت: مقوله صدا و صدابرداری یکی از بخش‌های موسیقی است در تمام دنیا اینگونه است اما موضوعی که وجود دارد این است که شغل صدابرداری در جامعه آنطور که باید شناخته شده نیست و به طور کلی کسی صدابرداری را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی جلساتی که داشتیم به اتفاق همکاران و دست‌اندرکاران جشنواره تصمیم گرفتیم به بهانه یادبود زنده‌یاد فرهودی حرکت مثبتی انجام دهیم و به این وسیله جامعه صدابرداران را به عموم جامعه بشناسانیم و این مقوله را بیش از پیش به مخاطبان موسیقی معرفی کنیم.

کیان مقدم در ادامه با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد رویداد جایزه ناصر فرهودی زنده نگه داشتن نام ایشان است، ‌گفت: این اتفاق بهانه‌ای است برای اینکه تجربیاتمان را به جوانان این عرصه ارائه دهیم. هرچند در سال‌های بعد و دوره‌های آینده برنامه‌های دیگری داریم و قصدمان این است که در خلال آن کارهای بزرگتری انجام دهیم که یکی از آن اتفاقات استفاده از داوران خارجی است.

در ادامه نشست، حمیدرضا آداب (صدابردار و یکی دیگر از شورای برگزاری جایزه ناصر فرهودی) گفت: آنچه که برای برگزاری این رویداد انگیزه شد مبحث مهم و با اهمیت میکس و مستر و صدابرداری است که متاسفانه تا به حال آنگونه که باید به آن پرداخته نشده است.

این صدابردار افزود: با توجه به تجربیات چند ساله و حضور مستمرم در عرصه صدا باید بگویم متاسفانه شخص صدابردار یا همان «میکس‌من» هیچوقت مورد توجه دوستان نبوده که البته این کاستی در تمام حوزه‌های مربوط به صدابرداری وجود دارد. آنچه که شاهدش بوده‌ایم این بوده که همواره فعالان این عرصه از این موضوع دلگیر بوده‌اند که چرا صنف صدابرداران هیچ‌گاه آنطور که باید دیده نشده است. بنا به همین دلایل برگزاری جایزه ناصر فرهودی را مدنظر قرار دادیم تا صدابرداری و میکس بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. در نهایت تلاشمان این بوده همه حوزه‌های عرصه صدا را مدنظر قرار دهیم.

محمدرضا عقیلی (آهنگساز و رهبر ارکستر و یکی از اعضای برگزاری جایزه ناصر فرهودی) در ادامه نشست رو به حاضران گفت: اگر دقت کنید خواهید دید که طی این سال‌ها به جز خواننده سایر عوامل تولید آثار موسیقایی بسیار کم مورد توجه قرار گرفته‌اند. البته در جامعه موسیقی این رویه همواره وجود داشته و همیشه خواننده دیده شده است. حال در این میان صدابرداران همیشه مظلوم‌تر واقع شده‌اند.

عقیلی درباره دلایل و چگونگی انتخاب نام ناصر فرهودی برای رویداد پیش رو گفت: در زمینه انتخاب نام این پیسکوت عرصه صدابرداری ما اولین هستیم و بسیار ارگان‌ها و نهادهای مرتبط چنین کاری نکرده‌اند و هرکس بخواهد چنین کاری کند کمکش خواهیم کرد. آنچه که واضح است این است که ما قصد سوءاستفاده از نام جناب ناصر فرهودی را نداشته‌ایم و اگر برخی می‌گویند که ما آمدیم تا از نام ایشان استفاده‌های دیگری کنیم باید به آنها بگوییم چنین نبوده است. تلاش ما این بوده که با نام بزرگ ناصر فرهودی مسابقه‌ای را راه بیندازیم که باعث ارتقای صنعت صدابرداری شود و فعالان این عرصه شناخته شوند.

رضا فرهادی (صدابردار و یکی از اعضای هیئت داوران جایزه ناصر فرهودی) در تکمیل صحبت‌های عقیلی گفت: آنچه که باعث شد نام مسابقه پیش رو را ناصر فرهودی بگذاریم این است که ایشان بسیار اخلاق‌گرا بودند. بی‌شک بزرگی و محبوبیت ایشان و فعالیت‌شان در قدیمی‌ترین استودیوهای تهران انگیزه خوبی برای برگزای رویدادی با محوریت صدابرداری در موسیقی ایران است.

این صدابردار به معرفی دیگر از اعضای هیئت داوران پرداخت و گفت: رضا عسگرزاده، رامین مظاهری، آرش پاکزاد، محمد فلاحی و ارد انزابی پور دیگر از اعضای هیئت داوران هستند و قرار است آثار ارائه شده را در پنج ژانر موسیقی فیلم، موسیقی سنتی، پاپ ارکسترال، پاپ الکترونیک و راک بررسی خواهند کرد. در هر بخش نیز یک نفر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد.

وی در پایان گفت: من و دیگر اعضای هیئت داوران قصد داریم در دوره‌های بعدی شرکت کنیم و با دیگر شرکت‌کنندگان به رقابت بپردازیم.

ناصر فرهودی یکی از پیشکسوتان عرصه صدابرداری است که در 13 مردادماه سال 1396 دارفانی را وداع گفت و حال جایزه ناصرفرهودی توسط شاگردان او برگزار می‌شود.

اولین دوره از جایزه بزرگ ناصر فرهودی در ۲ بخش تئوری (مقاله و پژوهش) و عملی برگزار می‌شود که بخش عملی آن به مقوله صدابرداری و میکس و مستر اختصاص دارد. برای رقابت در زمینه میکس و مستر  پنج پروژه باز در عرصه موسیقی فیلم، موسیقی پاپ الکترونیک، پاپ ارکسترال، سنتی و راک به صورت wave و به صورت ZIP در دسترس شرکت‌کننده‌ها قرار می‌گیرد که می‌توانند با مراجعه به سامانه «استودیو پاپ» آنها را دریافت کنند. این درحالی است که هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر با ۲ پروژه از این چند حوزه در جایزه بزرگ ناصر فرهودی شرکت کند که باید پس از انجام میکس و مسترینگ، آن را به صورت MP۳ با کیفیت ۳۲۰ در سایت بارگذاری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز