خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری ستاد مهارت‌آموزی مطرح شد:

مهارت‌آموزی در دستور کار شبکه‌های مختلف سیما قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۱۶۸

متاسفانه ما در کشور از بحث مهارت‌آموزی خیلی غافل بودیم. رویکرد دنیا تغییر کرده ولی ما همچنان اندر خم یک کوچه‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری ستاد مهارت‌آموزی با حضور مسعود احمدی افزادی (دبیر این ستاد و مدیر شبکه آموزش) در سالن جلسات شبکه آموزش برگزار شد.

احمدی افزادی در این نشست گفت: در دنیای امروز مهارت‌آموزی نقش مهمی داشته و از اهمیت خاصی برخوردار است. اکنون عمده کشورها در حال پیشرفت در بخش مهارت‌آموزی هستند و روی مسئله مهارت‌آموزی سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این وضعیت ما هم تلاش می‌کنیم که در این زمینه اتفاق‌های خوبی را رقم بزنیم.

وی در ادامه بیان کرد: برای پیشرفت در بخش مهارت‌آموزی در مسابقات کشورهای مختلف شرکت کردیم و بعد تصمیم گرفتیم که مسابقات مهارت‌آموزی را در کشور برگزار کنیم که پیش‌نویس آن از طرف سازمان صداوسیما به اسحاق جهانگیری داده شده است.

مدیر ستاد مهارت‌آموزی ادامه داد: امروز  وقت آن است که در شبکه‌ها با توجه به پتانسیلی که وجود دارد، در گام اول یک‌بار دیگر داشته‌های خود را تقویت کنیم. همچنین در ادامه قرار است مهارت‌افزایی را تقویت کنیم که برای آن باید کسب مهارت و احساس نیاز به آن مهم شود. همچنین در بخش مهارت باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که سبب افزایش اعتماد شویم.

وی در ادامه درباره برنامه اقدام این طرح توضیح داد: در این راه با سازمان فنی‌ و حرفه‌ای تفاهم‌نامه امضا کردیم و برنامه برای بین‌المللی کردن بخش مهارت‌آموزی را دنبال می‌کنیم. با نگاهی به برگزاری مسابقات مهارت‌آموزی کشورهای دیگر باید بگویم، متاسفانه ما در کشور از بحث مهارت‌آموزی خیلی غافل بودیم. رویکرد دنیا تغییر کرده ولی ما همچنان اندر خم یک کوچه‌ایم.

وی ادامه داد: مسابقات مهارت‌آموزی از جمله رخدادهای مهم در این موضوع به شمار می‌آید. ما همچنین با وزارت جهاد کشورزی، ستاد نیروهای مسلح، معاونت علمی ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی و بانک صنعت و معدن، دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان امام و سازما‌ن‌های دیگری نیز وارد همکاری شدیم تا اقدام عملی بخش مهارت‌آموزی هرچه بهتر انجام شود.  

مدیر شبکه آموزش در ادامه به برنامه‌هایی که تاکنون شبکه‌ها در بخش مهارت‌آموزی آنها را آماده و پخش کردند، اشاره کرد و از کمبود بودجه برای تولید برنامه‌های بیشتر گفت. برنامه‌های چتر نجات، مثبت ۴۰، شک مقدس، مشاعره، قند پهلو از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌آید.

وی در ادامه بیان کرد: کسی با دیدن برنامه آشپزی آشپز نمی‌شود اما با دیدن برنامه‌هایی در حوزه مهارت حس امید در افراد زنده شده و حالشان خوب می‌شود. بر همین اساس لازم است که این اتفاق هرچه بهتر در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه مدیران طرح و برنامه شبکه‌های مختلف که به عنوان نماینده شبکه خود در این جلسه حضور داشتند، به بیان پیشنهاداتی برای بهتر عملی شدن طرح مهارت‌آموزی در تلویزیون پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز