خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز یکشنبه ایلنا می‌خوانید:

می‌گویند بساطتان را جمع کنید، اولویت با پاپ است/رسوم و موسیقی هفت‌لنگ‌ها و چهار‌لنگ‌های بختیاری چیست؟/لغو معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی- هنری/معرفی هیات انتخاب رادیو تئاتر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۹۱۱

سه گفتگو، یک گزارش و دو خبر مهم حوزه فرهنگ و هنر از جمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با رهبر ارکستر کودکان و نوجوانان «رودکی» درباره وضعیت موسیقی رده سنی کودک و نوجوان، گفتگو با علیرضا زرگر درباره جایزه شعر مهرگان، گزارشی از رسوم و موسیقی هفت‌لنگ‌ها و چهار‌لنگ‌های بختیاری، گفتگو با کارگردان سریال حکایت‌های کمال درباره این سریال، لغو معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی- هنری و معرفی هیات انتخاب رادیو تئاتر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر  از جمله اخباری است که روز شنبه (نهم آذر ماه) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

می‌گویند بساطتان را جمع کنید، اولویت با پاپ است/ موسیقی سنتی در تبریز رونق خود را از دست داده است

قادر رودکیان می‌گوید: به هیچ‌وجه تعصبی ندارم بلکه می‌خواهم اولویت بچه‌ها موسیقی ایرانی باشد نه زبان. یعنی زبان و گویش مبنای کارمان نیست. ما با موسیقی ایرانی کار داریم. اتفاقا به دلیل این نگرش چندین بار مورد نقدهای تند قرار گرفته‌ام.

هرگز نگفته‌ام ادبیات داستانی ما در حد نوبل و بوکر است

مدیر جایزه ادبی مهرگان از احتمال برگزاری جایزه شعر مهرگان خبر می‌دهد و می‌گوید: به‌رغم دشواری‌ها با احترام به خواست و نظر شاعران ما در طول دوسال گذشته تلاش کردیم تا مهرگان شعر را راه‌اندازی کنیم اما متاسفانه هنوز به دلیل همان حساسیت‌ها کار به سرانجام نرسیده است.

رسوم و موسیقی هفت‌لنگ‌ها و چهار‌لنگ‌های بختیاری چیست؟

عشایر مناطق مختلف ایران مانند دیگر اقوام به موسیقی و آداب و مناسک موسیقی‌محور توجه ویژ‌ه‌ای دارند. در میان اقوام اصلی کرد، لر، فارس، ترک و ترکمن، عرب، بلوچ و براهویی، بختیاری‌ها قدمت بسیاری دارند و به لحاظ موسیقی نیز تنوع بسیاری دارند.

باید به منافع ملی فکر کنیم ولی آزادی داشته باشیم

قدرت‌اله صلح‌میرزایی می‌گوید: فکر می‌کنم برای سریال‌های تلویزیون باید آزادی بیشتری در نظر بگیرند تا کارگردان بتواند از پرداخت صحنه‌ها و موضوعات مورد نظر بهره ببرد.

معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی- هنری لغو شد

مطابق با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معافیت مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه ۹۹ تبدیل به ۵۰ درصد شد.

هیات انتخاب رادیو تئاتر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند

جهانشاه آل محمود، فریبا متخصص و میرطاهر مظلومی مسئولیت انتخاب آثار بخش رادیو تئاتر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را برعهده گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز