خبرگزاری کار ایران

واکنش‌ها به اجرای اخیر ارکستر سمفونیک تهران:

موسیقی ایرانی زمینه انسجام جامعه ایرانی را فراهم می‌کند/ ادبیات ما در سازمان ملل گویای هویت ماست

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۳۴۷

احمد مازنی و فریده اولادقبا (نمایندگان مجلس) و مرتضی بانکی (دبیر شورای عالی مناطق آزاد) با حضور در کنسرت شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران به رهبری لورییس چکناوریان از اهمیت دفاع مقدس و کم و کیف قطعات اجرا شده، گفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جنگ هشت ساله ایران و عراق یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران است که به طور کم و بیش مورد توجه هنرمندان بوده و هست. حال سینمای جنگ یکی از ژانرهای با اهمیتی است که برخی از فیلمسازان طی سال‌های فعالیتشان با تولید آثار بر اساس نگاه و منظرهای متفاوت به آن پرداخته‌اند. این رویه در موسیقی نیز وجود دارد و گاه آهنگسازان و موسیقی‌دانان طی تولید آثار مدرن و کلاسیک، وجود جنگ و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به مردم جامعه و نسل‌های پس از جنگ و یادآوری می‌کنند.

لورییس چکناواریان (موسیقی‌دان،‌ آهنگساز و رهبر ارکستر) طی روزهای گذشته با آهنگسازی و رهبری ارکستر سمفونیک تهران دو قطعه درباره جنگ و صلح و دوستی را در تالار وحدت روی صحنه برده است. در شب‌های برگزاری ارکستر سمفونیک تهران، علاوه بر علاقمندان موسیقی کلاسیک، برخی مسئولان و نمایندگان مجلس نیز به دیدن اجرای ارکستر سمفونیک تهران نشستند.

احمد مازنی (نماینده مردم تهران) درباره موسیقی ایرانی گفت: بنده گمانم این است که موسیقی اصیل ایرانی یکی از هنرهایی است که زمینه انسجام جامعه ایرانی را فراهم می‌کند.

وی خطاب به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: توصیه‌ام این است که سرمایه‌های هنری کشور را قدر بشناسید و شأن و منزلت آنها را حفظ کنید و از چنین ظرفیت‌هایی بیشتر و بهتر استفاده کنید زیرا جامعه ما به شدت نیازمند فرهنگ و هنر اصیل ایرانی است.

مرتضی بانک (مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد) درباره کیفیت اجرای کنسرت مذکور به ایلنا گفت: حین اجرای ارکستر سمفونیک که طی آن قطعاتی از جنگ، دفاع مقدس و خرمشهر اجرا شد واقعا آن حال و هوا و شرایط را حس کردم. قطعاتی که در این سمفونی اجرا شد، بی‌نظیر بود و احساس هر انسانی را برمی‌انگیزد و بر روی صحنه می‌برد.

فریده اولاد قبا، یکی‌دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امیدوارم چنین اجراهایی با موضوع دفاع مقدس استمرار داشته باشد زیرا مردم ما به اجرای چنین آثاری نیاز دارند، افزود: اینگونه کارها به نوعی با ماهیت ایرانی اسلامی ما را به زبان هنر بیان می‌کنند.

اولادقبا درباره کم و کیف اجرای ارکستر سمفونیک تهران گفت: در قسمت سمفونی دفاع مقدس تشییع شهدا و آزادی خرمشهر و در سمفونی «صلح و دوستی» از قطعه «بنی‌آدم» بیشتر لذت بردم. همچنین قطعاتی که در رابطه با دوستی ملل و نیایش بودند نیز بسیار خوب اجرا شدند. قطعه «بنی‌آدم» ندایی از حقوق بشر است که در ادبیات فارسی ما وجود دارد و تمامی آن برگرفته از آثار شاعرانی بزرگی چون سعدی، فردوسی و حافظ است و حتی در سازمان ملل نیز این ادبیات ما است که نشان دهنده هویت کشور ما است.

تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری لوریس چکناوارایان،‌ طی روزهای چهاشنبه، پنج‌شنبه و جمعه، ششم، هفتم و هشتم آذر ماه سال جاری در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت به اجرای قطعاتی با مضمون دفاع مقدس و صلح و دوستی اختصاص داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز