خبرگزاری کار ایران

هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران آغاز شد؛

صمدیان: اگر عکس نبود تاریخ‌ها کج و کج‌تر نوشته می‌شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۰۹۵

رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران در مراسم گشایش هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران، گفت: اگر عکس نبود تاریخ‌ها کج، کج‌تر نوشته می‌شد.

به گزارش ایلنا، هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران با حضور عکاسان عصر جمعه هشتم آذرماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران) در ابتدای این مراسم گفت: خوشحالیم که خانه هنرمندان چند دوره میزبان ۱۰ روز با عکاسان ایران است و امیدوارم هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران با برنامه‌هایی که تدارک دیده شده است، بهتر از دوره‌های قبل برگزار شود.

سیف الله صمدیان (رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران) در ادامه مراسم گفت: اگر عکس نبود تاریخ‌ها کج، کج‌تر نوشته می‌شد.

صمدیان در ادامه گفت: قرار بود مجمع عمومی انجمن عکاسان ایران و انتخابات هیات مدیره انجمن اردیبهشت ماه برگزار شود و امور انجمن به هیات مدیره جدید سپرده شود، اما به دلیل اینکه تعداد کاندیداهای هیات مدیره انجمن به حد نصاب نرسید، مجمع عمومی برگزار نشد و چون نمی‌خواستیم ۱۰ روز با عکاسان متوقف شود، در فرصت کم با بهره گیری از آبرو، حرمت و دانش اسماعیل عباسی این دوره برگزار شد. امسال برای ۱۰ روز با عکاسان ایران فراخوان نداشتیم. امیدوارم قدر با هم بودن را بدانیم و اگر در دوره‌هایی اشتباهاتی داشتیم ما را ببخشید.

اسماعیل عباسی (دبیر هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران) در این مراسم گفت: هنرمند عکس برگردان نیست. فیلسوفی است دوستدار دانش و دانستن، اندیشمند است و متفکر، که جهان را با ابزار خویش تبیین می‌کند. او با نگاهی به خود و نگاهی به جهان، جایگاه خود را می‌یابد، از منظر خویش از جهانی که می‌بیند با ما سخن می‌گوید. جهان بینی و بینش خویش از جهان را با ما به اشتراک می‌گذارد. او نه مانند آینه که همچون پنجره‌ای ما را به تماشای نادیده‌ها و شناخت ناشناخته‌ها فرا می‌خواند.

در هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران پروژه‌هایی از مهران مقیمی، عاطفه علایی، گلرو علی آبادی زاده، محمد مهرآرا، پریا احمدی، حمید حکاکی، شکیب مجیدی، سودابه شایگان، فرناز دمنابی، سجاد دادپور، مژده مؤذن زاده، عاطفه خدابخش، مجید قدکساز، مهری رحیم زاده، رضایاوری، ساجد حق شناس، نرگس مقدم، محمد مروج، امیرهادی شیرزادی، بابک جوادزاده، عطا نوین، فرزانه رضایی، بهنام صادقی، مهدی مرادپور، پولاد حقیقی، سحر مختاری، نرجس نادری نژاد، خشایار شریفایی، علی سلطانی تهرانی، الهه زکویی، حنانه حیدری، عرفان دادخواه، امید امیدواری، پریسا فهامی، سینا شیری، آرمین عبدی، ثنا حسینی، میلاد گرگین، بنفشه عرشی و صبا خوانساری به نمایش گذاشته شده است.

صمدیان: اگر عکس نبود تاریخ‌ها کج و کج‌تر نوشته می‌شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز