خبرگزاری کار ایران

مونسان:

با وجود بازار بزرگ چین، سهم ایران از گردشگری این کشور اندک است

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۷۷۴

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور شرکت در اجلاس تمدن‌های کهن ساعتی پیش وارد پکن پایتخت چین شد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان (وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران) که به منظور شرکت در اجلاس تمدن‌های کهن به چین سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه بین المللی پکن از سوی مقامات چین و همچنین محمد کشاورززاده (سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور) مورد استقبال قرار گرفت.

مونسان در بدو ورود به چین در فرودگاه پکن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با دعوت همتای چینی و به‌منظور شرکت در اجلاس تمدن‌های کهن به چین سفر کرده است، گفت: چین جزو کشورهای هدف گردشگری ایران قرار گرفته است.

او افزود: چین سالانه ۱۵۰میلیون گردشگر خروجی دارد و جزو کشورهای برتر در حوزه گردشگری است و جزو بازارهای هدف ماست. با توجه به روابط خوب دو کشور، باید تلاش کنیم سقف گردشگری دو کشور ارتقا پیدا کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه سهم ایران از این بازار بزرگ، بسیار اندک است، گفت: با کمک سفارت ایران در چین، گروه‌های مختلفی شامل چهره‌های معروف چینی را به ایران دعوت کردیم که نقش زیادی در جذب گردشگر دارد.

در حاشیه این سفر نشست آژانس‌های گردشگری دو کشور نیز با هدف معرفی جذابیت‌های ایران برگزار می‌شود.

شرکت در اجلاس بین المللی وزرای گردشگری تمدن‌های کهن در پکن، شرکت در نشست گردشگری ایران و چین با حضور آژانس های گردشگری ایرانی و چینی و  گفت و گو با تلویزیون گردشگری چین از جمله برنامه‌های مونسان در سفر به چین است.

دیدار و ملاقات با وزیر فرهنگ و گردشگری چین، دیدار با وزیر گردشگری یونان و گفتگوهای خبری با رسانه‌های چین از جمله «سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین و روزنامه‌های گلوبال تایمز و چاینا دیلی کالچر از دیگر برنامه‌های مونسان در سفر به پکن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز