خبرگزاری کار ایران

بازنشر سه اثر بابک بیات به مناسبت سالمرگ هنرمند

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۶۶۷

امروز 5 آذرماه، سیزدهمین سال درگذشت بابک بیات است. او آهنگساز، نوازنده و تنظیم‌کننده بود وطی سال‌های حیاتش با هنرمندان مطرحی همکاری کرد و آثار درخشانی از خود به جا گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز سه‌شنبه 5 آذرماه سیزدهمین، سالمرگ بابک بیات است. بابک بیات آهنگساز، نوازنده و تنظیم‌کننده بود و طی سال‌های حیاتش برای برای بیش از هفتاد فیلم و سریال آهنگسازی کرد.

بابک بیات علاوه بر همکاری با خوانندگان و ترانه‌سرایان بسیار و ثبت آثار ماندگار، شاگردانی تربیت کرد که حال هرکدام از آنها با افتخار این اتفاق یاد می‌کنند. محمد اصفهانی، حمید حامی، مانی رهنما و نیما مسیحا خوانندگانی هستند که از محضر بابک بیات استفاده کرده‌اند.

بی‌شک در تاریخ پاپ نمی‌توان بابک بیات و خدمات ارزنده‌اش به موسیقی را نادیده گرفت.

بابک بیات اهل تهران و زاده 23 خرداد ماه 1325 بود و در 5 آذرماه سال 1385 به دلیل نارسایی کبد دارفانی را وداع گفت.

چند اثر از زنده‌یاد بابک بیات به مناسبت سیزدهمین سالمرگ او؛

آهنگ «پروانگی» به آهنگسازی بابک بیات و صدای نیما مسیحا؛

این اثر متعلق به فیلم «دست‌های آلوده» ساخته سیروس الوند در سال 1379 است و بازیگرانی چون ابوالفضل پورعرب، زنده‌یاد عسل بدیعی و امین حیایی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

آهنگ‌ «مرسدس» به آهنگسازی بابک بیات باصدا مانی رهنما؛

این اثر متعلق به فیلم «مرسدس» ساخته مسعود کیمیایی است که در سال 1376 تولید شده و بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، رامبد شکرابی،‌پارسا پیروزفر در آن ایفای نقش کرده‌اند.

آهنگ «آسیمه‌سر» به آهنگسازی بابک بیات و صدای محمد اصفهانی/ ترانه این اثر سروده اکبر آزاد است؛

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز