خبرگزاری کار ایران

در مراسم تشییع معمارزاده از مظلومیت،‌ آرامش و آثارش صحبت به میان آمد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۲۶۵

ابراهیم معمارزاده صبح امروز از مقابل خانه هنرمندان تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تشییع پیکر ابراهیم معمارزاده (مجسمه‌ساز پیشکوت) صبح امروز دوشنبه ۴ آذرماه با حضور مجید رجبی معمار (رییس خانه هنرمندان ایران)، عباس مجیدی (رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز) و جمعی از اساتید مجسمه‌سازی و هنرمندان در خانه هنرمندان ایران برگزار و پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.

عباس مشهدی‌زاده (هنرمند مجسمه‌ساز) در این مراسم گفت: ابراهیم معمارزاده از اهالی خراسان بود، آرامش در آثارش موج می‌زد و اسب‌هایی که می‌ساخت آرامشی بود که در وجودش تبدیل به این مجسمه‌ها می‌شد. نشان دهنده رابطه‌ای بود که انسان با اسب دارد. آرامشی که در او دیدم کمتر در بین مجسمه‌سازان شاهد بودم.

عباس مجیدی (رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز) با اشاره به مظلومیت معمارزاده، تصریح کرد: معمارزاده از جمله معدود هنرمندان مظلومی بود که در زمان حیات مورد تجلیل قرار نگرفت، هنرمندی بی‌ادعا که جامعه را مدیون هنر خودش کرد. با این وجود، آثار و اندیشه‌های این هنرمند همیشه در یادها خواهد ماند.

مراسم ترحیم ابراهیم معمارزاده پنجشنبه ۷ آذرماه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز