خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیر جشنواره جنایات و مکافات:

قطعی اینترنت در ایران نمایش فیلم سرخپوست را در استانبول با سختی مواجه کرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۴۰۷

دبیر جشنواره «جنایات و مکافات» می‌گوید قطع شدن اینترنت در ایران نمایش فیلم سرخپوست را با سختی و مشکل همراه کرده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از آناتولی، نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «جنایات و مکافات» استانبول طی مراسمی با حضور هنرمندان و کارگردانانی از کشورهای مختلف در تالار کنسرت «جمال رشید ری» در منطقه حربیه استانبول آغاز شد.

آدم سؤزو آر دبیر جشنواره «جنایات و مکافات» در این مراسم موضوع امسال را «عدالت مجازی» عنوان کرد و گفت: امسال جهان دیجیتالی و نحوه برقراری عدالت و رعایت موازین حقوقی در فضای مجازی را نقد و بررسی خواهیم کرد.

بنگی سمرجی قائم مقام دبیر جنشواره جنایات و مکافات با اشاره به موضوع اصلی امسال گفت: فیلم سرخ‌پوست از ایران در جشنواره امسال حضور دارد، اما به دلیل قطعی یک هفته‌ای اینترنت در این کشور، برخی از تنظیمات لازم در خصوص دریافت فیلم را نتوانستیم انجام دهیم. قرار شد که برخی از فایل‌ها از طریق کشورهای دیگر دریافت شوند. این حادثه به ما به طور عملی اهمیت عدالت مجازی را نشان داد.

در ادامه این مراسم جایزه افتخاری سینما به یشیم اوستااوغلو کارگردان ترک و جایزه افتخاری «عدالت» به پروفسور استفان تامان عضو هیئت علمی دانشگاه سن لوئیز آمریکا به پاس کوشش‌های وی در زمینه‌های حقوقی در نقاط مختلف جهان تقدیم شد. جایزه «مشارکت» در سینما نیز به سامی شکراوغلو کارگردان و استاد دانشگاه رادیو و تلویزیون اعطا شد.

در این جشنواره در مجموع 59 فیلم کوتاه و بلند نمایش داده خواهد شد، 49 فیلم در قالب 4 بخش شامل آثار بین المللی بلند، ترازوی عدالت، آثار بین المللی کوتاه و آثار کوتاه منتخب سابانجی برای دریافت جوایز به رقابت خواهند پرداخت.

صحرا کریمی، کارگردان افغان، زحل اولجای بازیگر اهل  ترکیه انور سایلاک بازیگر و کارگردان ترک، عزتا گرادوویچ مدیر هنری جشنواره فیلم سارایوو بوسنی و هرزگوین، ایونا اوریکارو کارگردان رومانیایی و میروسلاو ترزیچ کارگردان صربستانی داورهای جشنواره امسال هستند.

فیلم سرخ‌پوست به کارگردانی نیما جاویدی از ایران به همراه 7 فیلم دیگر از کشورهای اتریش، تونس، فرانسه، مجارستان، قطر، لبنان، اسلوواکی، مجارستان، بلژیک و الجزایر  در بخش اصلی رقابت خواهند کرد. فیلم‌های این جشنواره از 22 الی 28 نوامبر به نمایش درمی‌آیند.

هدف از برگزاری این جشنواره نمایش فیلمهایی با ژانر جنایی، مکافات و عدالت جهت نقد و بررسی آنها در راستای توسعه و ارتقای فهم حقوق بشر، همبستگی و دموکراسی در جامعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز