خبرگزاری کار ایران

نبرد میلیاردی "اچ بی او" و "نتفلیکس" برای تسخیر اینترنت

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۵۳۶

دو شرکت "اچی بی او" و "نتفلیکس" قصد دارند تا با هزینه‌های کلان بازار فیلم و سریال را در اینترنت کاملا بدست بگیرند.

 به گزارش ایلنا به نقل از هالیوود ریپورتر، سال آینده در آمریکا اچ‌بی‌او مکس (HBO Max) با مجموعه‌ای از تولیدات برادران وارنر و ای‌تی‌اند‌تی جایگزین اچ‌بی‌او گو (HBO Go) می‌شود تا گنجینه‌ای از بیش از چهار دهه تولیداتی مانند تمامی سوپرمن‌ها تا تمامی تولیدات اچ‌بی‌او و چندین شبکه دیگر از جمله سی‌ان‌ان را عرضه کند.

برنامه‌هایی که با یک اشتراک ماهانه و رها از آگهی‌های تبلیغاتی پخش می‌شود و  مشترک انتخاب می‌کند کی و کجا تماشا کند. هر زمان هم که خواست، می‌تواند برنامه را متوقف کند و بعد جایی دیگر ادامه آن را تماشا کند. محدودیتی وجود ندارد که چه تعداد از برنامه‌های موجود در هر شبکه اینترنتی را به تماشا بنشیند.

 شرکت نتفیلیکس نیز پیش‌تر، وی‌اچ‌اس، سی‌دی و سپس دی‌وی‌دی را با پست به در خانه‌ها می‌آورد. نتفلیکس که نزدیک بود ورشکسته شود، دست به یک ریسک زد و سراغ کرایه اینترنتی محصولات مختلف رفت، از فیلم، مستند و سریال تلویزیونی گرفته تا برنامه‌های کودک.

در ابتدا کسی آن‌ها را خیلی جدی نگرفت اما در همین ماه نوامبر، از ریدلی اسکات تا مارتین اسکورسیزی، تازه‌ترین فیلم‌هایشان را با این شرکت ساختند و عرضه کردند. پارسال نتفیلیکس اعلام کرد نزدیک به هشت میلیارد دلار برای تولید محصولات تازه سرمایه‌گذاری می‌کند. هم‌اکنون بیشتر از ۱۴۸ میلیون مشترک در تقریبا تمامی کشورهای دنیا، به تماشای محصولات نتفیلیکس می‌نشینند. شرکت‌هایی که پیش‌تر کنترل تلویزیون را در دست داشتند، حالا شاهد این شده‌اند که اینترنت تماشای تلویزیون را متفاوت کرده و آن‌ها، بخشی از بازار نتفیلیکس، یا اگر شده همه‌اش را می‌خواهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز