خبرگزاری کار ایران

در نشست رونمایی از اقلام تبلیغاتی برای کشورهای هدف تأکید شد؛

هم‌افزایی با سازمان فرهنگ و ارتباطات و وزارت امورخارجه برای رونق گردشگری

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۹۶۸

نشست رونمایی از اقلام تبلیغاتی برای کشورهای هدف عصر امروز دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ در معاونت گردشگری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ولی تیموری، معاون گردشگری کشور در نشست رونمایی از اقلام تبلیغاتی برای کشورهای هدف گفت: «تاکنون نشست‌های متعددی با رسانه‌ها داشته‌ایم که در اولین نشست عنوان شد که بزرگ‌ترین چالش اصلی گردشگری ما در ابعاد بین‌المللی، ناشناخته ماندن آن است. حالا بعد دیگری تحت عنوان پروژه ایران‌هراسی هم به آن اضافه شده و دشمنان ما سعی کرده‌اند که درباره شرایط گردشگری ایران سیاه‌نمایی کنند. به همین دلیل جلساتی با ارگان‌های مختلف در این خصوص داشتیم و در این راستا نمی‌توانستیم از ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور غافل بمانیم.»

او با بیان این‌که شرح وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۹۰درصد اشتراک دارد، تصریح کرد: «همچنین تصمیم گرفتیم با وزارت امورخارجه بسته دیپلماسی فرهنگی را تهیه کنیم و نهایتاً در بهمن‌ماه گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با آن‌ها در جهت تبلیغات بازاریابی و معرفی ایران اسلامی امضا کردیم.»تیموری افزود: «موضوعات این تفاهم‌نامه شامل استفاده از ظرفیت دفاتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای معرفی گردشگری ایران و استفاده از ظرفیت برگزاری روزهای گردشگری است. همچنین دسترسی به اطلاعات گردشگری که برای فعالیت‌های بازاریابی به آن احتیاج داریم و بحث تدوین اطلاعات بازاریابی برای تعیین کشورها به‌عنوان بازار هدف بلندمدت و کوتاه‌مدت در آن مورد توجه قرارگرفته است.»

او با بیان اینکه در حال همکاری با حدود ۶۲ دستگاه و نهاد فرهنگی هستیم و بسته فرهنگی در این خصوص در دست تهیه داریم، ادامه داد: «هر رایزن فرهنگی که می‌خواهد به کشور مقصد برود و مستقر شود، با معاونت گردشگری هم‌فکری دارد. با هم‌افزایی این سه دستگاه و نیز با کمک صداوسیما و... می‌توانیم فضا را به سمتی ببریم که چالش‌های اصلی در گردشگری کشور را برطرف کنیم.»

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال قبل ۵۲/۵درصد افزایش گردشگر ورودی داشتیم، اظهار کرد: «این موضوع نشانگر آن است که با این‌که از نظر بودجه و اختیارات کمبودهایی وجود داشته است، با همکاری‌هایی که با نهادهای دیگر داشتیم توانسته‌ایم این ضعف‌ها را پوشش دهیم و به‌سمت رونق روزافزون گردشگری در کشور پیش برویم.»

او گفت: «اکنون بزرگ‌ترین معضل ما همان اطلاع‌رسانی صحیح است تا بتوانیم گردشگر هدف خود را پیدا کنیم. رسانه‌ها در این راه همیشه ما را کمک کرده‌اند و به‌عنوان منعکس‌کننده شرایط گردشگری کشور، همیشه همراه ما بوده‌اند. گردشگری محور توسعه این کشور است و هرچه دیرتر به اجماع ملی در این خصوص برسیم، به همان میزان دیرتر از مزایای آن برخوردار می‌شویم. گردشگری می‌تواند مسائل اجتماعی، اشتغال و مسائل فرهنگی و اقتصادی ما را برطرف کند و درآمد آن به‌صورت مویرگی در کشور توزیع می‌شود. بنابراین ما در همین راستا این برنامه را در کشور در قالب برنامه‌های متمرکز و منسجم در کشور اجرا خواهیم کرد.»

برگزاری تورهای فرهنگی یکی از راه‌های گسترش دیپلماسی فرهنگی

سیدمحمدحسین هاشمی، معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: «نمایندگان فرهنگی ما در سراسر دنیا، نمایندگان رسمی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم هستند. در ۱۰۱ موافقت‌نامه فرهنگی که داریم، بخش گردشگری کمتر مورد توجه قرار گرفته است، ولی از مدتی پیش تحولات مثبتی بین این دو نهاد انجام شده که مورد استقبال سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی واقع شده است.»

او با بیان اینکه معتقدیم یکی از راه‌های گسترش دیپلماسی فرهنگی، برگزاری تورهای فرهنگی در این خصوص است، ادامه داد: «تاکنون بسیاری از کشورهای دیگر آمده و در ایران اقامت داشته‌اند که بسیار در کشورهای خود تأثیرگذار بوده‌اند. ما به کار گردشگری ایمان داریم و آن را بزرگ‌ترین راهبرد در این خصوص می‌دانیم. با حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی که فعال شده بحث گردشگری بسیار مطرح شده و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات همه مجموعه‌های خود را موظف کرده‌ایم که بخش عمده‌ای از بودجه خود را به گردشگری اختصاص دهند.»

او گفت: «اکنون مجموعه ارزشمندی تهیه شده که به ۳۰ کشور اولویت‌دار ارسال می‌شود که امیدواریم تأثیر بسزایی در این خصوص داشته باشد. ازاین‌رو بخشی از فعالیت‌های ما به گردشگری اختصاص می‌یابد.»

گردشگری باید تبدیل به یک منبع اقتصادی برای کشورمان شود

در ادامه این نشست، سیدرضا هاشمی، رئیس اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امورخارجه نیز در سخنانی گفت: «بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی این دستورالعمل به وزارت امورخارجه داده شد که هرچه بیشتر به حوزه گردشگری بپردازیم تا از این طریق بتوانیم درآمد بیشتری را برای کشور داشته باشیم. گردشگری درکل دنیا باید تبدیل به یک منبع اقتصادی برای کشورمان شود. امیدوارم رتبه گردشگری کشور را که اکنون ۴۵ است بتوانیم به رتبه ۱۰ ارتقا دهیم.»

او گفت: «برنامه راهبردی را با بخش‌های گردشگری وزارتخانه آماده کرده‌ایم که در راه عملیاتی شدن است. امیدواریم ایران در دنیا یکی از سرآمدهای این حوزه باشد. ما وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را جدا از وزارت امورخارجه نمی‌دانیم.»

در پایان این مراسم از اقلام تبلیغاتی برای کشورهای هدف با حضور نمایندگانی از وزارت امورخارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز