خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد:

شهرهایی که ظرفیت‌های تاریخی دارند، به‌عنوان شهر خلاق انتخاب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۱۵۲

سیدعباس صالحی با بیان این‌که شهرهایی که ظرفیت‌های تاریخی دارند، به‌عنوان شبکه شهر خلاق انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: رویکرد دیگر ما در این دوره عدالت جغرافیایی و آمایش است تا بودجه‌ها از مرکز به سمت استان‌ها و شهرستان‌ها بیش از گذشته جریان یابد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد) در جشن باستانی میانه پاییز ابرکوه با اشاره به اینکه از طریق گذرهای فرهنگ و هنر، مجال برای عرضه و حضور کالاهای فرهنگی پدید می‌آید و رفت و آمدهای بومی‌ها و گردشگران در این فضاها می‌تواند اقتصادی کردن کالاهای فرهنگی را فراهم کند، گفت: این امر اکنون در شهرستان‌های مختلف کشور انجام شده و در نزدیک به ۱۰۰ شهر کشور خیابان فرهنگ و هنر بوجود آمده‌است.

او از فراهم شدن مقدمات امکان بهره‌برداری در فضای مجازی برای عرضه کالاهای فرهنگی و هنری خبر داد و یادآور شد: رویکرد دیگر این وزارتخانه، توجه به هویت اجتماعی فرهنگ و هنر است تا از طریق آن سرمایه ایجاد کرد و موجب ارتقای هویت اجتماعی ما در حوزه فرهنگی و هنری شد.

او از سفر خود به ۱۶ استان کشور خبر داد و اضافه کرد: تفاهم‌نامه و توافق‌نامه‌هایی با استانداری‌ها امضا و در آن ترکیب بودجه ملی و استانی فراهم می‌شود که تاثیرگذاری خوبی در اتفاقات و رویدادهای مذهبی و فرهنگی دارد.

وزیر ارشاد ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری یزد امضا شده امسال و سال آینده ۸۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف با هدف حمایت از انجمنها در نظر گرفته شده‌است.

ابرکوهی‌ها به استقبال سرما رفتند

حمید مشتاقیان (رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابرکوه) با اشاره به برگزاری جشن باستانی میانه پاییز در این شهرستان گفت: از دیرباز این جشن در بین مردم این شهرستان مرسوم بوده که با برگزاری آن به استقبال سرما می‌روند.

او هدف از برگزاری چنین رویدادهای گردشگری را زنده نگه داشتن آیین‌های گذشتگان دانست و افزود: این جشن باستانی در گذر فرهنگ و هنر دروازه میدان ابرکوه و با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر برگزار شد.

مشتاقیان اظهار کرد: نقالی، شاهنامه‌خوانی، ضرب زورخانه‌ای، پرده‌خوانی، نی‌زنی و... از جمله برنامه‌های جشن میانه پاییز در ابرکوه بود.

ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد و در حوزه گردشگری یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری ایران است که با داشتن ۴۰۰ اثر تاریخی، ۱۴۵ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز