خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

تقدیر دولت ژاپن از کمال تبریزی/ لزوم توجه سیاستمداران به همفکری و همراهی با هنرمندان+عکس و فیلم

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۲۶۷

مراسم تقدیر دولت ژاپن از کمال تبریزی عصر امروز با حضور سفیر ژاپن در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سایتو سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه روابط فرهنگی ایران و ژاپن سابقه طولانی مدتی دارد، گفت: این جانب به نمایندگی از دولت ژاپن مراتب تبریک خود را در مراسم اعطای تقدیرنامه از طرف وزیر امور خارجه ژاپن به جناب تبریزی کارگردان محترم ابراز می‌کنم.

وی ادامه داد: کمال تبریزی سهم زیادی در ارتقای مبادلات فرهنگی بین ژاپن و ایران از طریق ساخت فیلم‌های مختلف ایفا کرده‌اند. ما امروز خوشحالیم که تقدیرنامه‌ای را با امضای وزیر سابق امور خارجه ژاپن به وی تقدیم کنیم.

سایتو متذکر شد: کمال تبریزی سال 2001 فیلم فرش‌ باد را به‌صورت مشترک بین ایران و ژاپن ساخت و امسال نیز در بزرگداشت نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ژاپن و ایران در ساخت فیلم مشترک میهمان‌خانه ماه نو به‌عنوان مشاور حضور داشت. همچنین وی در راستای ترویج تبادلات فرهنگی و حضور هنرمندان تلاش‌های بسیاری داشته و در جشنواره‌های مختلف فیلم که در ژاپن برگزار شده حضور پررنگی داشته است.

کمال تبریزی نیز پس از دریافت تقدیرنامه خود به روابط نزدیک فرهنگی ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه رابطه نزدیک فرهنگی بین ایران و ژاپن از سال‌های بسیار دور ایجاد شده و همچنان ادامه دارد. مشترکات بسیار میان آداب و رسوم دو ملت شرقی و برگزیده آسیایی برقرار مانده و این مهم در تجربیات همکاری با هنرمندان کشور ژاپن برای من و همکارانم به اثبات رسیده است.

وی ادامه داد: جای بسی خشنودی است که انتقال تجربیات و همفکری و همراهی هنرمندان دو کشور با یکدیگر مورد توجه سیاست‌مداران آگاه و دوراندیش نیز قرار می‌گیرد. امیدواریم همکاری‌های موثر و آموزنده میان دو ملت هنرمند ایران و ژاپن بیش از پیش تداوم یافته و به حوزه‌های دیگر در روابط دو کشور گسترش یابد.

کمال تبریزی از وزیر امور خارجه ژاپن، سفیر ژاپن در ایران، میتسوگو سایتو از کارکنان سفارت ژاپن در ایران برای برگزاری این مراسم تشکر کرد.

در این مراسم که هنرمندانی همچون حبیب رضایی و اهالی رسانه حضور داشتند تقدیرنامه دولت ژاپن که به امضای وزیر امور خارجه این کشور رسیده به کمال تبریزی اهدا شد.

حجم ویدیو: ۳۰.۱۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۳۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز