خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه‌ای مطرح شد؛

جشنواره صبا منجر به ادامه حیات گروه‌های موسیقی دانشجویی می‌شود/ بزرگداشت استاد مشکاتیان و بزرگداشت محمدرضا درویشی را در برنامه داریم

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۸۹

نشست رسانه‌ای دومین جشنواره موسیقی صبا صبح امروز چهارشنبه 22 آبان‌ماه در دانشگاه هنر واقع در باغ ملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست رسانه‌ای دومین جشنواره موسیقی صبا، با حضور پوریا رمضانیان (دبیر هنری جشنواره)، محمدرضا تفضلی (مشاور هنری جشنواره) و محمدهادی مجیدی (دبیر اجرایی جشنواره) برگزار شد.

در ابتدای مراسم یادداشتی از سوی حمید عسکری (ریاست دانشگاه هنر) قرائت شد و پس از آن پوریا رمضانی درباره بخش‌های مختلف جشنواره توضیح داد.

 او در ابتدا گفت: جشنواره موسیقی «صبا» یک رویدادی دانشجویی است که می‌خواهیم آن را از شکل دانشجویی خود خارج کنیم تا در فضای حرفه‌ای موسیقی کشور فعال‌تر باشیم.

رمضانیان افزود: جشنواره امسال شامل بخش‌های پژوهش، آهنگسازی، موسیقی کلاسیک و موسیقی ایرانی است. این در حالی است که دومین جایزه استاد احمد پژمان نیز در حین برگزاری بخش‌های دیگر جشنواره پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. در بخش جنبی نیز کارگاه‌های آموزشی خواهیم داشت که هنرمندان ایرانی، اتریشی و ارمنستانی در آنها حضور دارند. از آنجا که دانشکده موسیقی ما در کرج است و به همین دلیل بخش مرور آثار استاد درویشی را خواهیم داشت که در کرج برگزار می‌شود.

رمضانیان گفت: در بخش کنسرت‌ها نیز  برنامه‌های ما در تالار رودکی، وحدت، تالار اندیشه حوزه هنری و عمارت روبه رو برگزار خواهد شد.

رمضانیان ادامه داد: از آن زمان که پذیرفتم دبیر جشنواره باشم آماده شدم که هر نوع مسئولیتی را قبول کنم. من قطعا می‌دانم که جشنواره با مشکلاتی روبه‌روست. حتی امسال ما بودجه‌ای که برایمان در نظر گرفته شده ۲۵ میلیون تومان است اما خوشبختانه بنیاد رودکی و کمپانی «آبسال» در سال دوم برگزاری جشنواره بسیار حمایت‌های خوبی کردند که مبلغ بودجه ما را افزایش داد. در عین حال طی روزهای گذشته با جلساتی که با آقای الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد داشتیم قرار بر این شد که یک بخش جداگانه‌ای برای جشنواره موسیقی دانشجویی صبا در جشنواره موسیقی فجر داشته باشیم.

دبیر دومین جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا» در پایان سخنانش گفت: در دومین جشنواره با حمایت بنیاد رودکی، موسسه توسعه هنرهای معاصر و دفتر موسیقی وزارت ارشاد شرایطی مهیا شده که طی آن گروه‌ها از فضای بهتر و با کیفیت‌تری بهره می‌برند.

محمد هادی مجیدی نیز در ادامه گفت: اقدام  مهم امسال این است که بنیاد رودکی و ارکستر ملی با ستاد جشنواره با ما همکاری می‌کنند و در برگزاری مراسم یادبود استاد پرویز مشکاتیان ما را یاری خواهند کرد که جزییات آن به زودی اعلام خواهد شد. درباره حمایت‌های مالی هم باید بگویم که این نیست که حمایت‌های مالی وجود ندارد. به هر حال این جشنواره در دوره اول با حمایت موسسه فرهنگی هنری راد نواندیش برگزار شد اما ما اعتقاد داریم به هرحال باید این رویداد دربرگیرنده حمایت‌های بیشتری باشد.

در ادامه محمدرضا تفضلی (مشاور هنری جشنواره) نیز گفت: از دیگر برنامه‌های جشنواره تجلیل از استاد محمدرضا درویشی است که برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده است.

محمدرضا آزاده فرد  نیز در ادامه گفت: جشنواره صبا محملی را ایجاد می‌کند تا گروه‌های دانشگاهی ادامه حیات دهند. آن هم در حالی که گروه‌های حرفه‌ای موسیقی عمر زیادی ندارند.

آزاده‌فر درباره چند و چون انتخاب آثار نیز توضیح داد: با مطالعه آثار هنوز به ایده‌آل‌های لازم نرسیده‌ایم اما برخی از آثار ما را امیدوار کردند. من نیز امیدوارم به کمک اهالی رسانه یافته‌های علمی‌مان منعکس شوند.

آزده‌فر در پایان صحبت‌هایش گفت: نکته دیگر اینکه حضور جشنواره صبا در چرخه فعالیت‌های موسیقایی کشور می‌تواند نقطه عطف تلقی شود.

دومین جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا» با میزبانی دانشگاه هنر از روز اول تا نهم آذر میزبان گروه‌ها و هنرمندان موسیقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز