خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خبر داد:

دورخیز برای جذب ۲ تا ۶ میلیون گردشگر چینی طی ۵ سال آینده/ "لغو روادید" سفر چینی‌ها به ایران را ۱۰ درصد ارزان‌تر کرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۷۵۳

درحالی که قرار است فعالان گردشگری ایران از ۷ آذر در نشست‌های B۲B با فعالان گردشگری چین روبه رو شوند، گفته می‌شود این سفر با هزینه شخصی آژانس‌داران و برای جذب ۲ تا ۶ میلیون گردشگر چینی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد ابراهیم لاریجانی (مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری) با اعلام خبر اعزام هیات بخش خصوصی گردشگری ایران به همراه وزیر گردشگری به کشور چین، گفت:‌ باتوجه به آنکه چین یکی از بازارهای هدف گردشگری ایران است، به منظور برگزاری نشست‌های B۲B (رودررو) بین فعالان گردشگری ایران و چین، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است. تاکنون ۱۰۰ آژانس فعال در حوزه گردشگری ایران برای شرکت در این نشست‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. برآورد ما آن است که ۷۰ آژانس سفر خود را نهایی کنند. از دیگر سو ۸۰ آژانس چینی که در حوزه تورهای خروجی فعال هستند نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: هتل مارکوپولو شهر پکن در ۷ آذر میزبان این نشست‌ خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند به جامعه تورگردانان ایران مراجعه و جهت ثبت‌نام اقدام کنند. هزینه سفر برعهده شرکت‌کنندگان خواهد بود که در ازای اقامت، گشت، پذیرایی و ضیافت شام و ... حدود ۶۰۰ دلار پرداخت می‌کنند.

او درخصوص تسهیلاتی که دولت به آژانس‌دارانی که قصد دارند در بازار چین فعال شوند؛ ارائه داده است، گفت: تسهیلاتی که دولت به فعالان تورهای ورودی چین ارائه داده، لغو روادید است چراکه با این لغو روادید حدود ۱۰ درصد سفر ارزان شده است. این دیدار رو در رو با فعالان گردشگری چین، فرصت خوبی است که هر آژانس‌دار ایرانی بتواند حداقل با ۳۰ توراپراتور چینی دیدار داشته باشد و به مذاکره بپردازد. درعین حال در روزهای ۸ و ۹ آذر ماه این امکان وجود دارد که آژانسداران تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای خود را تکمیل کنند.

به گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، آمارها نشان می‌دهد بعد از لغو روادید با چین که در مردادماه سال جاری اتفاق افتاد، در ماه شهریور با ۹ درصد و در مهرماه با ۱۲ درصد افزایش تعداد گردشگران چینی در ایران روبه رو بودیم.

دورخیز برای جذب ۲ تا ۶ میلیون گردشگر چینی طی ۵ سال آینده/ "لغو روادید" سفر چینی‌ها به ایران را ۱۰ درصد ارزان‌تر کرد

لاریجانی با اشاره به آنکه از ۱۳ تا ۲۳ بهمن شاهد تعطیلات چینی‌ها به مناسبت سال نو چینی هستیم، گفت: با توجه به آنکه معمولا چینی‌ها یک یا دو ماه مانده به تعطیلات، درصدد برنامه‌ریزی برای سفرهای خارجی خود برمی‌آیند، این امکان وجود دارد که آژانس‌داران ایرانی با ارائه بسته‌های سفر با قیمت‌های مناسب، بتوانند گردشگران چینی را جذب کنند. گردشگران چینی در حوزه‌های تفریحی، درمان و فرهنگی جذب جاذبه‌های ایران خواهند شد.

او درخصوص مسیرهایی که برای گردشگران چینی در ایران در نظر گرفته شده است، گفت: مسیر تهران، کاشان، اصفهان، یزد و کرمان که مسیر سنتی است و مسیر تهران- مرکزی- همدان- کرمانشاه در غرب در نظر گرفته شده است. البته با توجه به گستردگی چین و علایق و سلایق متفاوتی که چینی‌ها دارند، تصورمان برآن است که در آینده مسیرهای شمال و شمال غرب ایران نیز برای آنها جذاب باشد.

به گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، برای بازه زمانی ۵ ساله در نظر گرفته شده؛ حدود ۲ میلیون گردشگر چینی به ایران سفر می‌کنند. البته مسئولان چینی معتقد هستند، ایران این ظرفیت را دارد که بیش از ۶ میلیون گردشگر چینی را جذب کند. نیاز است در طول زمان، زیرساخت‌ها تکمیل، پروازها افزایش، راهنمایان گردشگری و جامعه محلی آموزش داده شوند.

نباید فراموش کرد که برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی هزینه هر متر زمین از ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو و هزینه غرفه‌سازی نیز در ازای هر متر مربع درحدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو است. برخی از کشورها مانند امارات هزینه زیادی برای غرفه‌سازی می‌کنند این درحالی است که ایران نه در بخش خصوصی و نه در بخش دولتی، چنین امکانی برای هزینه‌کرد ندارد. شاید بتوانیم از برگزاری نشست‌های رودررو برای فعالان گردشگری ایران و فعالان گردشگری بازارهای هدف، گام‌های خوبی در راستای توسعه گردشگری برداریم. برگزاری نشست B۲B در سایر کشورهای بازار هدف نظیر هندوستان، روسیه، ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان، ارمنستان، عراق و پاکستان نیز در دستور کار وزارت گردشگری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز