خبرگزاری کار ایران

آزادی هنرمند تبریزی و همسرش از زندان هند/ تحمل باقی مانده محکومیت در ایران

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۶۶۶

پس از ماه‌ها پیگیری و تلاش افراد حقیقی و حقوقی، سرانجام خانواده هنرمند تبریزی گرفتار در زندان‌های هند به ایران بازگردانده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید گل‌بوستانی و عرفانه صدیق‌پور به همراه نوا (نوزاد در زندان متولد شده‌شان) که نزدیک دو سال در زندان‌های هند گرفتار بودند، چند روز پیش با پرواز دهلی وارد تهران شدند.

خبرگزاری ایلنا، مرداد امسال در گزارشی که به وضعیت این هنرمند و خانواده‌اش پرداخت و در آن اشاره شد که یک و نیم سال قبل «وحید گل‌بوستانی» (هنرمند تبریزی) همراه همسر باردارش «عرفانه صدیق‌پور» از ایران به قصد مهاجرت به انگلستان خارج و به سوی هندوستان می‌روند و ناپدید می‌شوند. تا مدت‌ها خبری از آنها نیست تا اینکه چند ماه بعد خبر می‌رسد وحید و عرفانه گرفتار باندهای قاچاق انسان شده و بیش از یک سال به جرم ارایه گذرنامه جعلی کشور اسپانیا در زندان بنگلور هند به سر می‌برند. وحید و عرفانه هر دو به بیماری ام‌اس مبتلا هستند و همین بیماری وضعیت آنها و نیز فرزند خردسال‌شان «نوا» را به شدت بغرنج کرده بود.

وحید گل‌بوستانی دارنده رتبه نخست نوازندگی تنبک در جشنواره فجر در سال ۷۷ و استاد سازهای کوبه‌ای است. حدود فروردین سال ۹۷، او به همراه همسرش عرفانه صدیق‌پور قصد سفر به انگلستان می‌کنند و تلاش داشتند ویزا بگیرند که نمی‌توانند. در راه این تلاش‌ها با افرادی آشنا می‌شوند که به آنها می‌گویند بیایید هند و از آنجا شما را به انگلستان می‌رسانیم؛ افرادی که بعدا مشخص می‌شود باند قاچاق بین‌المللی انسان هستند.

وحید و همسرش عرفانه هر دو بیماری ام‌اس دارند و همین بیماری زندگی در ایران را برایشان سخت کرده بود. آنها به امید دسترسی به مراقبت‌ها و درمان‌های پزشکی بهتر، به صورت قانونی از ایران خارج شده و به هند می‌روند. آن‌هم در شرایطی که عرفانه باردار بوده است. پاسپورت ایرانی‌شان را می‌گیرند و بعد از مدتی پاسپورت جدیدشان با ویزای جعلی می‌آید. اما به دلیل اختلاف‌های مالی که با باند برایشان پیش می‌آید در فرودگاه بازدداشت می‌شوند. از زمان بازدداشت‌شان تا چند روز پیش، حدود ۱۷ ماه در زندان به سر بردند.

این خانواده در مسیر مهاجرت به اروپا، به دلیل گرفتاری در دام باندهای قاچاق انسان، به چهارسال حبس محکوم شده و از هفده ماه قبل در بنگلور هند زندانی بودند و برای بازگشت آنها، تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفت تا در نهایت چند روز پیش این تلاش‌ها نتیجه داد و این خانواده برای تحمل باقی مانده محکومیت خود، به ایران منتقل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز