خبرگزاری کار ایران

اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله رقابتی جشنواره نوای خرم اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۵۶۷

ستاد برگزاری ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی برای شرکت در مرحله رقابتی این رویداد موسیقایی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، ستاد برگزاری ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم ( نوای خرم ) با انتشار اطلاعیه‌ای اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی برای شرکت در مرحله رقابتی این رویداد موسیقایی را منتشر کرد.

در متن اطلاعیه ستاد برگزاری ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) آمده است:

« به نام خالق زیبایی‌ها / ششمین دوره جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم 6) که کودکان و نوجوانان هنرآموز موسیقی زیر 18 سال را در بر می‌گیرد، توسط مؤسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش» با یاری خانواده محترم استاد همایون خرّم و همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آذرماه امسال در تهران برگزار می‌شود. حفظ و گسترش فرهنگ اصیل و فاخر ایرانی، ارتقای سطح هنری و موسیقایی نسل جوان، کشف استعدادها و ارایه الگوهای مناسب موجود در هنر ایرانی، همواره از اهداف این جشنواره است.

دوره ششم جشنواره نوای خرّم در حالی برگزار می‌شود که ارسال 982 اجرا از هنرجویان کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره، رشد 60 درصدی تعداد اجراها نسبت به سال گذشته را در پی داشته است. همچنین حضور بیش از 2500 شرکت‌کننده دختر و پسر از 30 استان و بیش از 120 شهر و روستا و نیز بیش از 150 آموزشگاه موسیقی و مدرسه در این دوره، نشان از موفقیت این جشنواره در ایجاد یک جریان فرهنگی و هنری تاثیرگذار و ماندگار در عرصه هنر و موسیقی ایرانی دارد.

بر اساس داوری مرحله اول تصاویر اجراهای رسیده، اجراهای پر شمار صحیح، پر احساس و زیبای شرکت‌کنندگان در این دوره، نشان از آینده روشن موسیقی ایرانی دارد که به امید خالق متعال با آموزش درست و تلاش بیشتر، روز به روز شکوفاتر خواهد شد. در این میان، اجراهایی هم وجود داشت که لزوم تلاش و دقت بیشتر در امر آموز و تمرین را نشان می‌دهد.

همان‌گونه که بارها اعلام شد، هدف اصلی از برگزاری جشنواره و جایزه همایون خرّم، تاکید و ترغیب فرزندان‌مان به فراگیری و حفاظت از موسیقی اصیل ایرانی به عنوان سرمایه فرهنگی کشور است و شکل رقابتی جشنواره، صرفاً برای ایجاد انگیزه تمرین و ممارست بیشتر عزیزمان برای ارایه باکیفیت متناسب اجرای موسیقی است.

تأکید می‌شود که عدم پذیرش برخی از آثار، به هیچ‌وجه، از ارزش و تلاش هنرآموزان عزیز کم نمی‌کند و تنها نشان‌دهنده لزوم تمرین و دقت بیشتر آنان برای بالابردن کیفیت اجراهای هنری در مقایسه با هم سن و سال‌هایشان است. قطعا انتظار می‌رود که این مهم از سوی والدین گرامی و به ویژه مدرسان فهیم برای عزیزان‌مان بیان و تشریح شود. لازم به ذکر است که همچون سال‌های گذشته، برای پذیرفته نشده‌ها در مرحله اول داوری‌ها نیز تقدیرنامه به صورت الکترونیکی ارسال خواهد شد.

بر مبنای داوری تصاویر رسیده به دبیرخانه جشنواره، در نهایت 518 اجرا و 1669 نوازنده و خواننده در قالب 352 اجرای تک‌خوانی و تک‌نوازی، 83 اجرای دو یا سه نفره و 83 اجرای گروهی چهار نفره به بالا (سه اجرا از میان اجراهای مدارس) برای اجرای حضوری در مرحله رقابتی ششمین جشنواره و جایزه همایون خرّم پذیرفته شدند.

یادآوری می‌شود که بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره و با توجه به تعداد بالای شرکت‌کنندگان پذیرفته شده، دو روز به اجراهای حضوری افزوده شد و بدین ترتیب اجراهای حضوری بخش رقابتی جشنواره در طی 6 روز پنج‌شنبه و جمعه‌ها 30 آبان و اول آذر در خانه فرهنگ نور و 7، 8، 14 و 15 آذر‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزارمی‌شود. همچنین اختتامیه ششمین جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم6) پنج‌شنبه 21 آذر 1398 در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.»

جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) از جمله رویدادهای معتبر حوزه موسیقی در بخش خصوصی است که طی سال‌های اخیر با همراهی خانواده مرحوم همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی ایرانی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و استفاده از نمونه‌ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای  هنرمندان گروه سنی زیر 18 سال  توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با مدیریت بردیا صدرنوری و دبیری ناصر ایزدی برگزار می‌شود. 

نوازندگان  تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال)  با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام ده تن از استادان موسیقی ایران (استاد مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا، روح الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرم، حبیب الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسدالله ملک که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت می‌کنند.

برای مشاهده اسامی‌ پذیرفته‌شدگان اینجا کلیک کنید؛

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز