خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد؛

امضای قرارداد ۳۹ میلیارد تومانی تسهیلات برای اشتغال روستایی و عشایری

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۵۶۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از عقد قرارداد برای پرداخت ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری از ابتدای سال ۹۷ تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر فلاحی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل) با اشاره به عقد قرارداد ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های مرتبط با اشتغال روستایی و عشایری، گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان ۶ ماهه سال ۹۸ حدود ۲۲۰ طرح با هدف اشتغالزایی ۶۷۸ نفر در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای طرح‌های صنایع دستی در سطح استان معرفی شده است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در روستاها و جوامع محلی، افزود: برای این طرح‌ها بیش از ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده بود که قسمت عمده‌ای از آن تاکنون تامین اعتبار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: از این مقدار ۲۱۲ طرح با تسهیلات ۴۹ میلیارد تومان مصوب شده است که ۲۱۱ طرح با تسهیلات ۳۹ میلیارد تومان در مرحله عقد قرارداد و پرداخت قرار دارد.

فلاحی ادامه داد: شهرستان‌های پارس‌آباد با ۷۹ طرح و اشتغالزایی ۸۰ نفر، گرمی با ۳۶ طرح و اشتغالزایی ۵۱ نفر، نمین با ۳۶ طرح و اشتغالزایی ۳۶ نفر در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های خلخال با ۲۷ طرح و اشتغالزایی ۱۱۹ نفر، مشکین شهر با ۱۱ طرح و اشتغالزایی ۱۸۲ نفر و نیر با ۱۳ طرح و اشتغالزایی ۱۰۸ نفر جزو شهرستان‌های برخوردار از این تسهیلات بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری، اولویت اصلی ما در سال جاری ایجاد اشتغال از طریق حمایت از تولیدات داخلی به ویژه در صنایع دستی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز