خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید:

آمریکایی‌ها از هخامنشیان برای ایجاد وحدت ملی الگو گرفتند/سیستم باید باور کند ما نویسنده‌ها اجنبی و جاسوس نیستیم/دوازهمین جشنواره موسیقی نواحی به کار خود پایان داد/گاف صداوسیما در خصوص یک بازداشت/تلویزیون خصوصی در جمهوری اسلامی رسمیت یافت

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۲۴۰

گفتگو با استاد موسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو درباره نظام سیاسی هخامنشیان، گفتگو با نصرالله قادری درباره اهمیت نقد و کم اثر شدن شمشیر منتقدان برای بهبود کیفیت اجرا، گفتگو با ریچارد ولین به بهانه سی‌امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین از جمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با استاد موسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو درباره نظام سیاسی هخامنشیان، گفتگو با نصرالله قادری درباره اهمیت نقد و کم اثر شدن شمشیر منتقدان برای بهبود کیفیت اجرا، گفتگو با ریچارد ولین به بهانه سی‌امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین، پایان دوازهمین جشنواره موسیقی نواحی، تشییع پیکر اسماعیل نظری از خانه هنرمندان ایران، گاف صداوسیما در خصوص یک بازداشت و نشست خبری رییس سازمان رگولاتوری صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی از جمله اخباری است که روز دوشنبه (بیست آبان ماه) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

آمریکایی‌ها از هخامنشیان برای ایجاد وحدت ملی الگو گرفتند

ساشا ایبلینگ (استاد پژوهش‌های باستان‌شناسی موسسه شرق‌شناسی در دانشگاه شیکاگو) معتقد است که نظام سیاسی هخامنشیان، الگویی برای انعطاف‌پذیری، چابک بودن و قاطعیت در نظام سیاسی بود.

سیستم باید باور کند ما نویسنده‌ها اجنبی و جاسوس نیستیم

نصرالله قادری در آسیب‌شناسی افت کمیت و کیفیت نمایشنامه‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت بخشی از این مشکل را ناشی از نگاه محدودکننده متولیان و مسئولان می‌داند و می‌گوید: تمام نمایشنامه‌نویسان ما عرق ملی و انسانی دارند و در این زمینه می‌نویسند و سیستم باید به آنها کمک کند و سعه صدر داشته باشد و باور کند که ما نویسنده‌ها اجنبی و جاسوس نیستیم و مملکت‌مان را دوست داریم.

تز پایان تاریخ چیزی جز گزافه‌گویی و اشتباه فاحش نبود

ادغام آلمان شرقی در جمهوری فدرال آلمان به‌شکلی ضعیف انجام شد. این شکست یکی از دلایل عمده پا گرفتن حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان و رشد افراط‌گرایی دست‌راستی، نئونازیسم، اسلام‌هراسی و یهودستیزی در این کشور بوده است.

دوازهمین جشنواره موسیقی نواحی به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه دوازدهمین موسیقی نواحی ایران شامگاه امروز با حضور مسئولان و هنرمندان برگزار شد.

تشییع پیکر اسماعیل نظری از خانه هنرمندان ایران

مراسم تشییع پیکر اسماعیل نظری از خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

گاف صداوسیما در خصوص یک بازداشت

ذوق‌زدگی صداوسیما توام با شتاب‌زدگی در پخش خبر مربوط به بازداشت مدیرعامل سابق کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موجب گاف دادن حرفه‌ای این رسانه شد.

تلویزیون خصوصی در جمهوری اسلامی رسمیت یافت/ رسانه ملی نباید با دید رقیب‌مآبانه به رسانه‌های جدید نگاه کند

رییس سازمان رگولاتوری صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی تاکید کرد که طبق تصمیمی که در سطوح کلان کشور گرفته شد جمهوری اسلامی ایران رسانه‌های خصوصی را به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز